sâmbătă, 31 mai 2014

MIE: pensionarea a venit la sfârșit de săptămână

După un set de defecțiuni în lanț, cauzate de vârstă și uzură, Prestij-ul MIE a primit vineri decizia de pensionare. În ultima perioadă, acesta a deservit doar traseul special 2 (General – Auchan) precum și curse convenție.
MIE a fost una dintre cele mai ambițioase mașini ale regiei noastre de transport. Ea a marcat o prezență aproape cotidiană la cele mai aglomerate trasee până în 2007, când i-a cedat motorul. După aproximativ un an, midibuzul a fost pregătit corespunzător și a revenit în circuitul local promovând reclamă pentru RCS & RDS. De atunci și până-n prezent, au urmat puține momente de absență… Însă iată că oboseala se acumulează, piesele se uzează iar mașina îmbătrânește.
MIE a beneficiat de destui titulari și “călăreți” de a lungul carierei; ultimul dintre aceștia a făcut tot posibilul pentru a prelungi viața bătrânului Prestij. Din păcate, prieceperea, profesionalismul, sacrificiul și ambiția sa nu au fost de ajuns…
Am multe amintiri legate de acest Prestij. A fost una dintre mașinile dragi mie.
 





marți, 27 mai 2014

26… una dintre “liniile legendelor motorizate”

Cele trei DAB-uri rămase în serviciul de transport local au primit sarcina de a deservi traseul 26, traseu care, de a lungul timpului, alături de 9, 31 și 34,  a primit onorul mașinilor aflate în prag de pensionare.
Astăzi, cu FRC în Bariera Traian:
 


luni, 26 mai 2014

Promovări în prag de asfințit

O parte dintre reclamele menite să ne prezinte orașul și să ne amintească de prima cupă din campionatul intern de fotbal, obținută de Oțelul Galați au fost înlăturate de pe autobuzele MAZ; timpul a trecut, materialele afișate s-au decolorat însă istoria urbei noastre ne rămâne vie în suflete…
MAZ-ul 611 este una dintre mașinile care a încheiat campania de promovare.
Astăzi, pe DN 26:
 


miercuri, 21 mai 2014

1401 a devenit timid

După ultimul set de reparații, 1401 înregistrează o prezență mai rară la locale deși din punct de vedere tehnic se comportă excepțional.
În prezent, din rândul troleibuzelor MAZ 203T, avem 7 active și 3 defecte (1400, 1406 și 1407).
Mai jos, 1401 surprins ieri, la datorie, în stația de la “TreiStar”:
 



sâmbătă, 17 mai 2014

nouă ședință foto: invitatul de astăzi, Den-ul LTT

O mașină bună, muncitoare și întreținută corespunzător”, afirmă cei care au lucrat cu fosta HTM-109 – cunoscută drept LTT pe plaiurile gălățene… Și au dreptate; de la debut și până-n prezent, LTT a cerut un singur “medical” justificat din cauza unei… aprinderi interne.
Experții Autobazei 1 au pus umărul la treabă și au oferit – ca de obicei – un rezultat excepțional; invitata noastră e sănătoasă tun din punct de vedere tehnic, se bucură de prețuirea celor care o conduc și caută – totodată –  să-și îndeplinească scopul într-un mod cât mai eficient.
Prezentarea s-a desfășurat în terminalul de la Metro…
-exteriorul:






-salonul:









-cabina:







miercuri, 14 mai 2014

Se anunță un nou traseu

Una dintre intențiile ce privește transportul local oferit de Transurb prevede modificarea traseelor 10 și 17. Astfel, se dorește ca terminalul acestor linii să fie în Micro 19 iar drumul până în cartierul Dimitrie Cantemir să fie asigurat de o altă mașină, de capacitate redusă.
Practic, se urmărește exemplul traseelor 25 și 31, care asigură deplasarea călătorilor din cartierele periferice spre cele mai apropiate terminale din oraș. Câștigul, pe lângă economia de carburant, este o frecvență mai bună a curselor dintre cartierul Dimitrie Cantemir și Micro 19.
Vom avea – în cazul în care se va implementa această propunere – un nou traseu: Micro 19 – Cartier Dimitrie Cantemir. Până atunci… vă ofer o amintire frumoasă, din iarna lui 2012, cu MAZ-ul 604 la traseul 17. Dimineața-n câmp, pe viscol:
 


marți, 13 mai 2014

Den-ul LSR trage și el pe dreapta

La sfârșitul săptămânii trecute, cutia de viteze a lui LSR s-a defectat; se anunță o reparație de lungă durată…
Astăzi, acest Den a predat consumul de motorină și a trecut în stand-by. Noi îl așteptăm cu drag să revină la locale…
 


sâmbătă, 10 mai 2014

Număr de parc: 89

Primul tramvai ce a purtat identitatea 89 a fost un Timiș 2 “motor” care, odată ajuns la pensionare, a cedat “locul” unuia dintre KT-urile berlineze, achiziționate în 1997-1998.  Din păcate, KT-ul respectiv a fost primul învins de soartă din lotul pentru Galați… Iar numărul 89 a fost preluat de una dintre Tatrele din Dresda, ajunse pe liniile gălățene la debut de mileniu…
Să dăm libertate amintirilor – o fotografie rară:
 


vineri, 9 mai 2014

S-a defectat și 624…

Un alt MAZ a intrat de astăzi în concediu medical. Este vorba de GL-66-PMG (624) care acuză probleme la grupul diferențial. Se pare că și acesta va absenta ceva timp din peisajul local. Să sperăm cu nu foarte mult.
 


joi, 8 mai 2014

O nouă victimă în rândul MAZ-urilor

Cu tot profesionalismul titularilor precum și al personalului de întreținere și mentenanță al Autobazei 1, MAZ-ul 620 (GL-74-PMG) a tras și el pe dreapta din cauza motorului. Se anunță concediu medical de lungă durată…
Avem, așadar, încă un exemplu al unor decizii tâmpite, dictate de politică și nu de inginerie. Până și profesioniștii trebuie să-și plece uneori capul în fața tăvălugului financiar și să renunțe la gândirea colectivă în favoarea celei individuale… Asamblare echipamente de Mercedes și “concept” a la Belarus?! Mare eșec…!
Cu puțin talent și puțină responsabilitate ne-am fi putut bucura de un model de succes… Așa cum au fost, până acum, TV-urile, Roman-urile, Ikarus-urile, DAC-urile si ROCAR-urile.  Dar nu… Politica dictează și… iată ce dictează!
 
 


miercuri, 7 mai 2014

L-am recuperat pe FRC!

O inimă ambițioasă, o inimă de campion, nu renunță niciodată la luptă! Iată că profesioniștii din Autobaza 1 l-au reparat pe FRC, cel care în urmă cu aproximativ două săptămâni a avut ghinionul de a “gusta” un capac de canalizare în “stomac”. Am avut emoții… Însă acestea s-au sfârșit iar eroul nostru a revenit în competiție, alături de DWN și FPV.
Pariurile rămân deschise; deci… care credeți că va fi ultimul DAB activ din Galați?
 


duminică, 4 mai 2014

Dor de tramvaie…

Ca și Basarabiei, Traian sau Mihai Bravu, strada Tecuci așteaptă și ea revenirea tramvaielor. Din păcate, interesele curente ale edililor vizează alegerile europarlamentare și nicidecum activități urbane… Așa se explică de ce șantierul de pe Basarabiei (de la intersecția cu bulevardul George Coșbuc) a devenit… zonă abandonată iar tramvaie pregătite și verificate ca la carte nu pot servi publicul călător.
Dacă 36 e deservit de motorizate (și se pare că așa va rămâne până la o nouă organizare a rutelor locale), 42 și 44 rămân suspendate. La fel și linia 46 (din motive ce țin tot de lucrări de infrastructură – consolidarea viaductului C.S.G.)
În această după-amiază, pe strada Tecuci, în stația de la Mașniță:
 
Capătul lui 46 (lângă biserica Sf. Mina):
 
Linii și iar linii… amintiri și aspecte care tind să devină amintiri: 


vineri, 2 mai 2014

Stații ale fostelor rute alternative…

Pe strada Movilei, în spatele Pieții Centrale, o plăcuță de stație continuă să ne amintească de perioada “marilor devieri de pe Traian”…
 



joi, 1 mai 2014

Transportul ecologic… ÎNCOTRO?!

Prezentul continuă să condamne tramvaiele în cadrul urbei noastre… Cică ar fi un fel de dinozauri ai transportului ecologic (greu de întreținut, greu de extins, greu de achiziționat – citat din cadrul unei ședințe de C.L.). Acum… cică e la”modăserviciul local cu troleibuze și cu autobuze electrice
OK, să zicem… (cu o minimă convingere, aflată în pragul unui prezent absurd). Din perioada post-revoluționară și până astăzi nu s-a extins nici o rețea de troleibuz la Galați și nu am cunoscut încă mijloacele de transport cu alimentare la prize din terminale…
Anul ăsta sunt alegeri; ce ni s-a promis să fie oare doar un simplu parfum made by “Fata Morgana”??? N-ar fi prima oară și cu siguranță n-ar fi nici ultima… Cunoaștem… “ritualurile de aburire locală”.
În această după-amiază, 1409 vede un panou și visează spre o rețea extinsă: spre… Brăila, Pechea sau Târgu Bujor?!