vineri, 27 noiembrie 2015

Finalul e mai dificil…

Mă aşteptam ca tramvaiele liniilor 7, 8 şi 44 să revină în terminalul din Piaţa Centrală până la sfârşitul toamnei. Lucrările de infrastructură s-au încheiat şi tot ce a mai rămas este montarea reţelei de alimentare…
Iată câteva fotografii realizate în cursul acestei după-amieze, pe tronsonul cuprins între Farmacia Ţinc şi capătul de linie menţionat anterior. Mult a fost, puţin mai este…  Îmi păstrez speranţa că sfârşitul acestui an ne va găsi cu tramvaie şi spre/dinspre Piaţă.







Până atunci… tot autobuzele sunt baza!


joi, 26 noiembrie 2015

Printre eroi şi… eroi

Den Oudsten-ului LSD i s-a promis că nu va fi pensionat… Chiar dacă sunt operaţiuni de durată, inima sa va fi din nou funcţională. 





Colegul său, LTR, a ieşit triumfător de la secţia “Arşi” însă nu aceelaşi lucru îl putem spune despre LTJAvând în vedere că fostul olandez ex-den Haag 114 ne-a servit urbea cum a putut mai bine până la incidentul din Complexul Siret, am considerat că merită măcar o vizită de rămas-bun şi o fotografie… În prezent, acesta se află în parcul rece, alături de cei din urmă eroi ai unor “dinastii” apuse: DAB şi  Prestij.





duminică, 15 noiembrie 2015

Trei absente de “cursă lungă” din rândul MAZ-urilor

Căzute la datorie şi aflate în aşteptarea pieselor/componentelor pentru motoare sunt MAZ-urile 603 (GL-45-PMG), 613 (GL-60-PMG) şi 617 (GL-41-PMG). Ele lipsesc de mult timp din circuitul de transport local iar revenirea nu este aproape…









sâmbătă, 14 noiembrie 2015

Adio tramvai spre Gara C.F.R. !

După mai bine de-un secol de transport electric local spre şi dinspre Gara Galaţilor, am găsit primarul mingicar şi consilierii de carton care să aprobe ştergerea unor pagini din istoria oraşului, pagini care ar fi putut să aibă o continuitate modernă şi totodată utilă.
Am asistat la începerea lucrărilor de înlăturare a liniei de tramvai de pe strada Mihai Bravu şi am simţit gustul amar al indiferenţei justificate de interese personale. Urmează strada Gării, deocamdată pe segmentul dintre intersecţia cu A.I.Cuza şi terminalul fostelor trasee electrice 36, 37 şi 38. (foto mai jos)
Ni s-a promis troleibuz în Gara C.F.R. Fiindcă în prezent, troleibuzul este considerat unul dintre mijloacele de transport ecologice şi totodată mai puţin costisitoare decât tramvaiul. Pe bune?! De fiecare dată când edilii aprobă “ştergerea liniilor electrice de transport public”, ni se promite înlocuirea acestora cu “reţea modernă, de troleibuz”!
V-aţi învăţat să ne credeţi proşti, stimaţi edili, puşi pe căpătuială. E… până-ntr-o zi când paharul transportului local se va umple alături de alte pahare ce vor schimba istoria unui oraş căpuşat de incompetenţă, nepotism şi o politică de tot rahatul!




joi, 12 noiembrie 2015

Cald şi senin

12 noiembrie… Vremea parcă nu ne vorbeşte despre un sfârşit de toamnă ci de un început de vară!
Pe podul de peste Siret, MAZ-ul 606 (GL-43-PMG) se bucură de razele unei dimineţi (neaşteptat de) însorite.


duminică, 1 noiembrie 2015

Un nou traseu de autobuz

Prima zi de noiembrie a adus în circuitul de transport local o nouă legătură între cartierele Micro 40 şi Micro 19. Traseul 14 a fost creat pentru persoanele care lucrează la magazinele, depozitele, service-urile şi intreprinderile de pe centura vestică a oraşului. Frecvenţa sa este de 30 de minute (se pleacă la oră fixă din Micro 19 şi la şi jumătate din Micro 40). În zilele lucrătoare, programul se desfăşoară între orele 7 şi 22 (ultima plecare din Micro 19) iar în cele nelucrătoare, între orele 6:30 – 20:30 (ultima plecare din Micro 40)
Pentru început, traseul este deservit de un singur autobuz de capacitate medie (Guleryuz Cobra). Există posibilitatea ca în viitor, funcţie de numărul de călători, să se modifice atât frecvenţa cât şi tipul de autobuz utilizat.


Pe tur (direcţia Micro 40), traseul 14 are următoarele staţii: Micro 19 > Facultatea de Farmacie (Bulevardul Galaţi) > Zenner > Bloc A8 > Cimitir Cătuşa > Strada Oltului > Prelungirea Brăilei > Viaduct > Micro 13 > Micro 40.
Pe retur (direcţia Micro 19): Micro 40 > Micro 13 > Viaduct > Prelungirea Brăilei > Strada Oltului > Cimitir Cătuşa > Bloc B3 > Zenner > Facultatea de Farmacie (Cozamin) > Micro 19.
Debutul pe ruta recent înfiinţată a aparţinut Cobrei UMN, activă pe ambele ture. Iat-o suprinsă în această seară, în terminalul din Micro 19: