marți, 30 august 2016

Pregătiri pentru 1 septembrie: încă un lot de autobuze şi validatoare noi

De luni - 29.08. – au intrat în circulaţie autobuzele celui mai recent lot de Wright Commander-uri achiziţionate pentru societatea noastră de transport local, lot format din 15 capacităţi, toate pregătite şi verificate corespunzător pentru a oferi servicii sigure. Ele au fost echipate deja cu geamuri cu deschidere laterală, cu ecrane pentru promovarea de materiale informative / publicitare precum şi cu… un nou tip de validatoare electronice.




Validatoarele menţionate au un mod diferit de funcţionare faţă de cele amplasate deja în autobuzele şi troleibuzele MAZ 203:



Într-un interval de timp cât mai scurt, acestea vor fi montate în toate mijloacele de transport gestionate de S.C. Transurb S.A. 



duminică, 28 august 2016

Esenţe de week-end

După încă o săptămână de agitaţie rutieră urmează acele două mult aşteptate zile în care traficul se linişteşte iar nervii conducătorilor auto se relaxează într-o oarecare măsură… Eh, noi cei care nu renunţăm la maşina personală nici măcar în week-end şi preferăm să mergem cu bolidul chiar şi până la brutăria din capătul cartierului pentru a stârni aprecierea (sau poate greaţa?!) vecinilor sau prietenilor tot stăm la semafoare şi mai adăugăm un blestem sau măcar o înjurătură celor care au “azvârlit cu unda verde” prin oraş. Bine că nu suntem prea mulţi, bine că “restul” preferă să iasă la o plimbare pe Faleză, prin Grădina Publică, la un film în Brăila, la un bronz pe litoral ori să-şi viziteze rudele, familia, prietenii fie mergând pe jos, fie apelând la serviciile unui taxi sau a unui mijloc de transport local.

Da, sunt două mult aşteptate zile în care unii şoferi devin călători pentru… alţi şoferi care îşi dau tot interesul  să îi transporte cu bine spre destinaţiile dorite…





sâmbătă, 27 august 2016

1305: o lacrimă şi-un zâmbet

Pasiunea, nostalgia sau respectul pentru trecut, pentru acei ani de serviciu care… “ieri miroseau a nou iar astăzi miros a amintiri” ar merita susţinere şi implicare din partea autorităţilor competente. Dar ce te faci atunci când “sectorul” (adică domeniul) în care lucrezi nu este văzut ca o prioritate în ochii celor care “organizează spectacolul şi alocă mălaiul”?!

Dacă ar fi să ne urcăm pe scenă şi să privim în culise vom vedea actori trişti dar care însă vor pune mereu SUFLET şi vor FACE TOT POSIBILUL pentru ca publicul să fie mulţumit. De ce? Fiindcă ei au ales domeniul, ei au ales rolurile şi oricât de greu ar fi, ei au acea bucurie că fac tot ceea ce pot pentru… un spectacol cât mai bun, sau poate ar trebui să spun “pentru susţinerea eficientă a unui serial zilnic, urban, cu maximele şi minimele sale”.

Ar fi frumos frumos să avem “amintiri” care să ne vorbească despre evoluţia Galaţi-ului, despre anii de odinioară… Majoritatea oraşelor care se respectă, oferă astfel de… momente, unele în regim cotidian, altele cu ocazia principalelor sărbători. La noi, degeaba doresc “actorii”, degeaba doreşte “regizorul” dacă nu vrea şi “producătorul”…  

Bondarii de Dresda au reprezentat un episod important din istoria transportului local al urbei Galaţilor. Ca şi Timiş-urile, ca şi Tatrele T3R. Ca şi strămoşii lor, V-urile… E un sentiment ciudat atunci când pregăteşti un bondar pentru export, o combinaţie ciudată de tristeţe şi bucurie: tristeţea de a pierde un erou local, bucuria de a-i oferi o altă şansă.

În prezent, din rândul bondarilor de Dresda care au activat pe traseele oraşului nostru, doar 1306 mai este activ, ca vagon de manevră în depoul din Bariera Traian. 1309 şi 1314 încă se mai află în conservare iar 1305 a fost pregătit pentru Satul de vacanţă din Constanţa unde, prin amabilitatea parohiei aferente, a devenit sală de mese pentru oamenii nevoiaşi.

Mai jos, fotografii realizate de dl. Nicu Bârsan cu vagonul 1305 (ex- 9, ex-0080) înainte de trimiterea acestuia la Constanţa:





Si fotografii de la destinaţie, realizate şi oferite de Sabin Deprodio





luni, 22 august 2016

Şi… ce-ar fi fost dacă…?

Mihai Bravu” a fost una dintre primele străzi din oraşul nostru care s-a bucurat de serviciile “tramcar”-ului. Au trecut ani şi ani… şi am schimbat eroi până în ziua în care s-a hotărât suspendarea drumului electric către Gara C.F.R.
Clasa politică şi interesele ei obtuze au adus o modernizare superficială… Mă întreb şi astăzi, de ce s-a putut păstra linia de tramvai pe tronsonul Oţelarilor – Asachi şi nu s-a putut păstra şi cea care cobora spre Gară. Ce beneficii am fi avut? Cu siguranţă, cel puţin două linii: 36 şi 37.
 
În prezent, 36-le este deservit de autobuze iar 37-le este speranţa îngropată a lui 5 cel “electric” şi 29 cel “motorizat”.

Ce-ar fi fost dacă am fi avut o legătură directă pentru navetişti şi-am fi “aprins” ruta 38 spre Combinat în locul Curselor Convenţie din regimul privat?! Atât ne-a mai rămas din ceea ce a fost cândva, din ceea ce încă n-am îngropat.

Ce-ar fi fost dacă am fi păstrat tramvaiele spre Gara C.F.R.?! Ce-ar fi fost dacă…


duminică, 21 august 2016

O simulare

Continui să cred în disciplină, respect, prietenie şi bun-simţ. Continui să cred că putem – cu puţin efort – să ne ajutăm unii pe alţii, fiindcă aşa e normal, aşa ne cere educaţia şi, mai mult, conştiinţa.
Astăzi am revenit în terminalul de la Intfor pentru o simulare. Mă rog, o simulare... parţială dat fiind faptul că locul de întoarcere pe care l-am propus într-o postare anterioară, necesită îmbunătăţiri. Sper să nu ne faultăm din nou, printre hârţoagele birocraţiei (parcă stabilită pentru a toca bani şi a ne încurca vieţile, aşteptările şi implicit nervii).
Se spune că principala problemă din această zonă sunt TIR-urile care, în lipsa unui loc de parcare corespunzător, ocupă ambele sensuri de mers şi de multe ori ignoră suprafeţele marcate pentru staţiile autobuzelor… În cursul ultimelor zile m-am deplasat în zona menţionată şi am remarcat faptul că “dacă se doreşte, se poate” – şi fără cerinţe sau amenzi. Fiindcă există şi şoferi de “cursă lungă” care ştiu să-şi respecte colegii – profesionişti ca şi ei sau doar amatori.


După cum spuneam, astăzi am efectuat o simulare… parţială. Pentru finalizare n-ar trebui decât un racord, un indicator şi o mână de asfalt.




vineri, 19 august 2016

Între propuneri şi rezultate

Intfor… în prezent, capăt de linie pentru mijloacele de transport ce deservesc liniile 15 şi 34. Plecarea într-o nouă cursă marchează o întoarcere dificilă, în poarta laminorului de tablă groasă, întoarcere care stânjeneşte totodată şi traficul. Una dintre propunerile societăţii noastre de transport local vizează amplasarea unui terminal corespunzător în dreptul Biroului Vamal, acolo unde există suprafaţa necesară pentru o întoarcere sigură precum şi o buclă de racord utilă staţionării.
Zona menţionată a fost, în anii “epocii de aur”, terminal pentru fostul 24 - “traseul tineretului”: I.L.T.G. – Micro 40 precum şi pentru fostul 11: I.L.T.G. – Parc C.F.R.
Cu un minim de interes pentru adoptarea unei soluţii elementare, cu puţin respect pentru ceilalţi participanţi la trafic, cu un  dram de înţelegere pentru şoferii care-şi conduc autobuzele pe liniile 15 şi 34, se poate reactiva fostul capăt de linie. Voinţă să existe!

Mai jos:

-zona propusă pentru configuratia terminalului traseelor 15 şi 34, cu bucla de întoarcere aferentă:


-prim-plan:  


-simulare – întoarcerea unui autobuz în zona menţionată (din păcate, fără posibilitatea de încadrare pe bucla propusă staţionării).



duminică, 14 august 2016

“10-le” de azi

O altă modificare implementată de la data de 1 august vizează traseul 10: mai concret, capătul de linie specific Gării C.F.R. a fost mutat la Damen.
Traseul 10 a suferit, de a lungul timpului, mai multe schimbări: în epoca de aur, prima sa configuraţie a fost între Micro 19 şi Parc C.F.R., configuraţie ce a respectat-o până la inaugurarea actualei forme a traseului de troleibuz 102, atunci când “10-le motorizat” a devenit “electric”. Finalizarea cartierului Dimitrie Cantemir a cerut mijloace de transport care să asigure legătura cu principalele zone ale oraşului. Şi astfel, la sfârşitul anului 2006, traseul 10 a ajuns să alerge între noul cartier şi INTFOR (fost I.L.T.G.). Sfârşitul acestei primăveri a adus o nouă schimbare în organigrama transportului public… au dispărut operatorii privaţi iar Transurb-ul a primit sarcina de a acoperi întregul oraş. Primul pas a fost cel mai greu. Se numeşte “tatonare” şi cere schimbări. Aş dori să fac o scurtă paranteză şi să mulţumesc călătorilor care au avut răbdarea şi bunăvoinţa de a-şi semnala propunerile şi nemulţumirile în mod civilizat. Dar să revenim la traseul nostru… Ziua de 9 mai, “Ziua Z” a transportului gălăţean, a modificat o parte dintre traseele operate de Transurb şi a adus altele noi. Printre cele modificate, se află şi “10-le” care continuă s-ajungă în cartierul Dimitrie Cantemir dar dintr-o altă locaţie: Gara C.F.R. În absenţa microbuzelor private, propunerea nu s-a bucurat de succes. Angajaţii Damen-ului au cerut o legătură cu grupul de cartiere Micro 19/20/21 care, în trecut, le era asigurată de traseul privat 61. Şi aşa… revenind la “astăzi”, avem un 10 care rulează între Damen şi Cartier Dimitrie Cantemir cu o frecvenţă de 45 de minute între orele de vârf ale zilelor lucrătoare şi 23 de minute în cursul acestora. În week-end precum şi-n zilele ce reprezintă Sărbători Legale, se circulă la o frecvenţă constantă, de 45 minute. Plecările din terminalele curente (Dimitrie Cantemir, respectiv Damen) sunt simetrice – adică au loc la aceeaşi oră.
  
Mai jos:

-traseul 10, amintiri din scurta perioadă în care a deservit Gara C.F.R.:


-din această dimineaţă, pe str. Alex. Moruzzi:


-graficul – simetric şi valabil – până la data de 1 septembrie:


duminică, 7 august 2016

Capăt de linie: “Bariera Traian”

La solicitarea călătorilor, o parte dintre traseele deservite de S.C. Transurb S.A. au fost prelungite până în terminalul din Bariera Traian: 18 (în primă formă: Micro 13 – Grădina Publică) , 23 (în primă formă: Auchan – Shopping City) şi 27 (în primă formă: Cartier Dimitrie Cantemir – Parc C.F.R.)

În prezent, în acest terminal întorc 4 trasee de transport public (cel de-al patrulea şi totodată cel mai… vechi este 28).

Propunerea acestor prelungiri este justificată: astăzi dimineaţă, deşi zi de week-end, nici unul dintre autobuzele care au ajuns la capătul de linie din Bariera Traian nu a plecat fără călători.

Reamintesc că în anii din urmă şi traseul 102 a fost prelungit până în Barieră pentru câteva luni dar – dată fiind organizarea transportului local de atunci – modificarea nu s-a bucurat de succes. Anul acesta însă, începând cu 1 august, avem o nouă organizare a transportului local şi implicit noi cerinţe pe care căutăm să le onorăm cât mai eficient cu putinţă.

Astăzi dimineaţă, în Bariera Traian:








miercuri, 3 august 2016

Pregătiri

Cel de-al doilea lot de Wright Commander-uri a primit numere provizorii şi se află deja în probe

Intenţionăm ca aceste mijloace de transport să fie pregătite corespunzător şi să deservească călătorii în mod sigur şi eficient de la data de 1 septembrie, atunci când se va trece la graficele de toamnă.




De la 1 august, schimbări (şi) pentru “Shopping City”…

La cererea călătorilor, capătul de linie al traseului 23 a fost mutat în Bariera Traian. Călătorii care utilizează autobuzele ce deservesc acest traseu şi doresc să ajungă la Shopping City (Carrefour) au la dispoziţie staţiile intitulate “Trefo” – tur/retur – amplasate pe bulevardul George Coşbuc.


Traseul 25 a fost şi el supus unei analize şi a suferit modificări. Noile terminale sunt “Tastrom 2” respectiv “Carrefour” iar semicursa a fost stabilită la 20 de minute. 


Traseul 24 nu a fost modificat.