Primele fotografii pe care le-am făcut au fost în vara anului 2008... Haideţi să ne amintim cu ce călătoream în acest an. Da, ştiu, mulţi o să vă apucaţi dezamăgiţi de cap. În decembrie, 2007, a venit primul lot de DAB-uri iar din februarie ne-am bucurat de-al doilea lot. Supremaţia autobuzelor autohtone, creaţii ale unui ROCAR bucureştean „şters de pe harta economică” din prima jumătate a anilor 2000 stătea să apună, în ciuda eforturilor depuse de mecanicii Transurb-ului. Maşinile au fost împinse de la traseele principale la cele secundare şi mai apoi, spre sfârşitul anului, au ajuns să se concentreze asupra curselor speciale pentru angajaţii C.S.G.-ului (acum se numeşte Arcelor Mittal dar eu prefer să amintesc de „anii de glorie” şi nu de cei de „batjocură”) şi ai S.N.G.-ului.
Ne-am folosit de aceste mijloace de transport şi cred că, măcar de dragul vremurilor de odinioară, ar trebui să le amintim. Iată deci, ultimii „supravieţuitori” pe care am avut ocazia să-i imortalizez în fotografii...
Lotul lui MKA
MKA – achiziţionat în 1993, casat în 2010 (după o perioadă de conservare la Autobaza 4)
MKE – achiziţionat în 1993, casat în 2008
MKF – achiziţionat în 1993, casat în 2008
MKG – achiziţionat în 1993, casat în 2010 (după o perioadă de conservare la Autobaza 4)
Lotul a fost achiziţionat în 1994. Din acesta, singurele autobuze care funcţionau în 2008 şi pe care le-am fotografiat sunt BZE şi BZF (adică ultimele două din lot).
BZF – achiziţionat în 1994, casat în 2010Lotul lui JET
Din patru maşini, doar două au „prins” aparatul foto.
JEU – achiziţionat în 1995, casat în 2010 (după o perioadă de conservare la Autobaza 4)
JEV – achiziţionat în 1995, casat în 2010 (după o perioadă de conservare la Autobaza 4)
Lotul lui TGO
TZG – achiziţionat în 1996, în prezent funcţionează ca Asistenţă Tehnică
TZH – achiziţionat în 1996, casat în 2009
Ultimul lot de ROCAR-uri 112 care a fost achiziţionat de Transurb Galaţi. YGI a cedat primul (prin 2007) şi nu am mai avut ocazia să-l fotografiez... Celelalte sunt prezente mai jos.
YGG – achiziţionat în 1996, casat în 2010 (după o perioadă de conservare la Autobaza 4)
YGH – achiziţionat în 1996, casat în 2008
YGJ – achiziţionat în 1996, casat în 2010 (după o perioadă de conservare la Autobaza 4)
YGK – achiziţionat în 1996, casat în 2010
Toate autobuzele care au stat în conservare la Autobaza 4 au fost scoase de două ori la licitaţie.