Midibuzele Isuzu MD 27 B
Acestea au fost achiziţionate de Transurb Galaţi în anii 1998 şi 1999, ca o replică la concurenţa operatorilor privaţi de transport (maxi-taxi). Iniţial, midibuzele au fost introduse la traseul 102, în... sprijinul troleibuzelor articulate. N-a fost o idee bună; acestea au tras din greu, ani de zile la una dintre cele mai aglomerate rute şi mulţi dintre noi au avut impresia că vor ceda repejor. N-a fost aşa! Astăzi, majoritatea Isuzu-urilor continuă s-alerge pe străzile Galaţiului. E drept însă că timpul (şi soarta) a mai redus din numărul lor.
Îmi amintesc de primele zile ale lotului WZ la 102... Ce le-au mai urât localnicii! Disciplina aceea de a urca pe prima uşă pentru a perfora biletul „sub ochii şoferului” pentru ca mai apoi, să-ţi faci loc cu coatele spre posteriorul midibuzului, pe unde trebuia să cobori... Ah, şi butonul, "afurisitul de buton" amplasat pe panoul de comandă al uşii din zona posterioară pentru a înştiinţa şoferul că doreşti să cobori! Mda... amintiri, amintiri...
Lotul WZ
-a fost primul lot de Isuzu-uri pe care Transurb-ul l-a achiziţionat în 1998.
WZF (casat în 2008)
WZG
WZH
WZJ (vândut la licitaţie, în 2009)
WZK (casat în 2008)
WZL
WZM
WZN (casat 2011)
WZO (casat 2011)
WZP
WZR (casat 2008)
Lotul YR
-are cinci componenţi dintre care doar patru mai sunt activi:
YRA
YRB
YRC
YRD
YRE (donor din 2011)
Lotul EE
-a intrat la localele din Galaţi în 1999 şi era format din patru midibuze. EEM a fost primul midibuz casat (în 2006) iar EEK, doi ani mai târziu. Celelalte două midibuze continuă să fie active. Aşadar:
EEJ
EEL
Lotul JT
-din două componente, doar unul continuă să se menţină în regimul urban:
JTD (casat în 2008)
JTE
Lotul XD
-contine ultimele patru Isuzu-uri achiziţionate de Transurb, toate funcţionale:
XDL
XDM
XDN
XDO
La final, pentru cei interesaţi de aceste mijloace de transport, ofer un link către o prezentare video pe care am realizat-o în 2009: http://www.youtube.com/watch?v=gkPs5FG1P_k
Fotografiile au fost realizate în anii 2008 – 2011.Midibuzele Prestij TEM SA
Au venit în Galaţi în continuarea loturilor de midibuze Isuzu, prezentate anterior. Toate Prestij-urile TEM SA au fost achiziţionate în perioada 1999 – 2000 şi sunt şi în prezent funcţionale.
Lotul LX
-format din patru maşini:
LXA
LXB
LXC
LXD
Lotul MA
-format din cinci maşini:
MAO
MAU
MAV
MAW
MAY
Lotul MI
-format din două maşini:
MIE
MIJ
Lotul MK
-format din trei maşini:
MKN
MKO
MKP
Lotul MR
-format din şase maşini:
MRM
MRN
MRO
MRP
MRR
MRU
Midibuzele Guleryuz Cobra GD 160
Au venit la Galaţi în două loturi: primul, în 2001, al doilea, la sfârşitul lui 2002... Informaţiile culese despre aceste mijloace de transport vorbesc despre fiabilitate, rezistenţă şi, desigur, seriozitate. Au trecut ani de alergări în traficul aglomerat, pe cele mai pretenţioase trasee... ani de trudă, ani de forţări şi iată că prezentul face ca toate Cobrele să fie funcţionale.
E drept că nu mai sunt titulare la traseele de bază, e drept că multe se odihnesc cu zilele în parcul autobazei dar... în cazul în care este nevoie de ele, pot interveni cu siguranţă şi promptitudine, la orice oră.
După eşecul Isuzu şi Prestij, conducerea a mai încercat o variantă: mijloace de transport de capacitate medie. N-a fost o idee bună pentru traseele pe care Cobrele au debutat şi implicit au rulat pe parcursul primilor ani: 11 şi 102 – mai ales.
Totuşi, seriozitatea celor care au dat viaţă Cobrelor, a făcut ca aceste mijloace de transport să treacă peste forţările urbane şi să trăiască şi astăzi. Dacă aveţi noroc, le găsiţi la rutele cu flux mediu de călători (de obicei ca suplinitoare) sau la cursele speciale pentru C.S.G.
Trec acum la prezentarea foto a primului lot:-UEE;
-UMN;
-UMO;
-UUV;
-UXA;
-UXB;
-UXC;
-VOD;
-VOE;
-WKC.
Iată şi cel de-al doilea lot:
-CEY;
-CIH;
-CIJ;
-CIK;
CKW.
După cum se poate observa, avem două tipuri de Cobre: cu podea ridicată precum şi cu L.F. partial. În primul lot am avut doar o singură Cobră cu LF specific celei de-a doua uşi; următorul lot a însemnat alte mijloace de transport de genul... „excepţiei” din 2001.
Cei dintre dvs. interesaţi de aceste mijloace de transport pot viziona o filmare video pe care am realizat-o spre sfârşitul anului 2009: http://www.youtube.com/watch?v=-fZcaCtviJ4