TROLEIBUZELE
DAC/ROCAR 117E/217E
Însă a venit –
în cele din urmă - și momentul magic: aprobarea transportului electric cu
troleibuze, într-un oraș care, în acea vreme, duduia din punct de vedere
economic. Prima linie de troleibuz a fost aprobată în vara lui 1988 și se
intenționa să fie inaugurată pe data de 23 august 1989, Ziua Națională a
României Comuniste. Cu toate acestea, troleibuzele au ieșit în probe cu două
săptămâni înainte de festivitate și au debutat în serviciul local de transport
cu trei zile mai devreme de la data stabilită. Astfel, pe 20 august, am
călătorit pentru prima oară cu cele șapte troleibuze model DAC 117E (cu nr de
parc 201 – 207) pe linia 101: Centru – Micro 19.
Linia 101 avea
să înlocuiască traseul 15 (deservit de autobuze). În următorii ani, capătul din
Centru a fost mutat la Grădina Publică și mai apoi la Parcul C.F.R. Așa a luat
naștere traseul 102. A urmat apoi, în cursul lui 1991, extinderea rețelei
pentru troleibuze spre cartierul Țiglina III. Și astfel, au apărut traseele 103
și 104.
Și astfel,
traseele 10, 15 și 27 – deservite de “motorizate” au dispărut în favoarea unei…
noi forme de transport ecologic.
Accesul
troleibuzelor în Autobaza 1 s-a realizat abia în toamna anului 1992. Până
atunci, acestea au staționat în terminalele din Micro 19, Parc C.F.R. precum
și-n parcarea de la Sala Sporturilor și au fost reparate… “la stradă”, ori de
câte ori a fost nevoie.
Spre
sfârșitul lui 1992, rețeaua a fost prelungită pe străzile Ciobanului – Traian –
Alexandru Macelaru – Coșbuc până în Autobaza 1.
După cum
spuneam, primele troleibuze au rulat pentru I.J.T.L. în anul 1989… șapte la
număr: 201 – 207. Câteva luni mai târziu (1990) au mai fost achiziționate 4
troleibuze: 208 – 211. În 1991 au mai sosit opt troleibuze articulate (212 –
219) în două loturi de câte patru iar în următorul an s-au achiziționat cele trei
bijuterii ROCAR 217E, cu numerele de parc 220, 221 și 222.
Timp de 14
ani ne-am bucurat de serviciile “autohtonelor noastre articulate”. Și pentru
cei care au prins acea perioadă sunt convins că…sunt imposibil de uitat; cu
părțile lor bune și mai puțin bune. Așa a fost să fie!
203:
204:
206:
209:
Foto 2: Thomas E. Fischer - 30.08.1996
foto 3: anul 1998 http://www.phototrans.eu/ - Klaus Mundt, Bremen
Foto 2: Thomas E. Fischer - 30.08.1996
foto 3: anul 1998 http://www.phototrans.eu/ - Klaus Mundt, Bremen
212:
foto 2: anul 1998 http://www.phototrans.eu/ - Klaus Mundt, Bremen
213:
foto 1: anul 1998 http://www.phototrans.eu/ - Klaus Mundt, Bremen
219:
220:
221:
foto 2: anul 1998 http://www.phototrans.eu/ - Klaus Mundt, Bremen
foto 2: anul 1998 http://www.phototrans.eu/ - Klaus Mundt, Bremen
222:
foto 2: anul 1998 http://www.phototrans.eu/ - Klaus Mundt, Bremen
TROLEIBUZELE MAZ 203T (Eton)
Au fost achiziţionate la sfârşitul anului 2008 şi au intrat în serviciu la începutul lui 2009. Transurb a optat pentru 10 bucăţi care au venit în loturi mici la autobază şi au primit numere de la 1400 la 1409. Începutul n-a fost tocmai grozav... Am avut trei troleibuze cu probleme tehnice: 1402, 1407 şi 1409 precum şi unul cu captatori „bolnavi”: 1401. Problemele s-au rezolvat în timp: 1407 a fost primul care a trecut de „probe”, câştigându-şi astfel un loc între fruntaşe. 1402 şi 1409 cedau pe rând... Până la urmă, ultimul troleibuz din lot a intrat într-o revizie amănunţită (după două defecţiuni) iar 1402 l-a urmat printr-o lungă perioadă de repaus. De menţionat că până în prezent, 1402 este cel mai puţin rulat troleibuz; acesta a suferit patru intervenţii.
După trei căderi la traseu, 1401 a primit captatorii de care avea nevoie... Prezentul îl înfăţisează ca unul dintre cele mai active MAZ-uri.
Haideţi să le vedem... Acum, toate cele 10 troleibuze MAZ sunt funcţionale.
à 1400
à1401
à1402
à1403
à1404
à1405
à1406
à1407
à1408
à1409
Alte fotografii precum şi un material video puteţi descoperi în prezentarea pe care am făcut-o în decembrie 2009 – postată pe YouTube la: http://www.youtube.com/watch?v=YuB88vujTcM
Troleibuzele ASTRA/IKARUS 415 T
Indubitabil, cele mai bune troleibuze pe care le-a avut Galaţiul! Din păcate, doar trei bucăţi, reprezentând un singur lot care a ieşit la stradă în anul 2000 şi care a reprezentat trecerea de la DAC-urile 117 E şi 217 E cele muncitoreşti la fiţoasele MAZ-uri 203 T.
Toate trei aleargă în prezent la trasee şi, în ciuda celor 11 ani de activitate, s-au păstat într-o formă optimă de funcţionare.
Pentru început, două poze... de „grup”:
1279:
1280:
1281:
De asemenea, cei care îndrăgesc aceste mijloace de transport pot urmări un filmuleţ pe care l-am postat la: http://www.youtube.com/watch?v=PK1WLhT_rr4
TROLEIBUZELE SKODA SOLARIS 26TR
In luna decembrie a anului 2017 au intrat in circulatie, in regimul de transport public local galatean, primele 14 troleibuze Skoda Solaris 26 Tr, sosite in cursul verii si toamnei, in mai multe loturi formate din 2 - 3 bucati. Acestea au primit numere de inregistrare de la 1678 la 1691. Ulterior, in primavara anului 2018, a mai debutat un lot format din doua Skode care au primit numerele de inregistrare 1715 respectiv 1716 iar cel din urma troleibuz Skoda Solaris care a debutat la traseu a fost 1722.
In total, Galatiul beneficiaza de 17 troleibuze Skoda Solaris 26Tr.
Mai jos, galeria foto a acestora:
1678
1679
1680
1681
1682
1683
1684
1685
1686
1687
1688
1689
1690
1691
1715
1716
1722