joi, 24 mai 2012

Marţi: debut cu instruire de boboci

Îmi amintesc de vorbele unui bun prieten, conducător de autobuz, cu peste 20 de ani de activitate în serviciul călătorilor: „De cum m-au angajat, mi-au dat un ROMAN obosit şi m-au trimis la 22... În acele vremuri nici nu cunoşteam traseul 22. Am întrebat unul dintre călători care a sărit imediat ca ars şi s-a jurat că-mi face reclamaţie pentru... neştiinţă. Noroc că s-a găsit o altă persoană, care să-mi explice pe unde şi cum. Amirale, n-am să uit niciodată acea zi! Autobuzul se comporta execrabil, oamenii din salon mă bodogăneau iar eu fumam ţigară după ţigară şi mă cutremuram de nervi în blestematul de scaun!”.
Sunt convins că n-am amintit de un singur eveniment nefericit, din acele vremuri... Trecerea anilor a făcut însă ca serviciile oferite de regia noastră de transport local să se îmbunătăţească simţitor (după cum ar zice un matematician - evoluţie pozitiv-exponenţială!).
Marţi, s-a desfăşurat o scurtă instruire practică a noilor şoferi. Un nou contact cu călătorii şi implicit cu itinerariile deţinute de Transurb... Practica a avut loc sub ochii vigilenţi ai veteranilor care n-au ezitat să ofere sfaturi şi totodată tactici personale pentru a ajuta bobocii să se încadreze la noul lor loc de muncă.
Ce m-a impresionat?! Spiritul de echipă şi dialogul cald, amical dar ferm cu care veteranii şi-au întâmpinat şi implicit muştruluit... urmaşii. A fost un moment deosebit, un moment generat din suflet, din pasiune, din respect pentru meserie, un moment în care experţii colacului şi-au oferit tainele viitorilor colegi!
O astfel de acţiune nu poate aduce decât aspecte pozitive Transurb-ului; instruire, practică şi supraveghere ca la carte... fiindcă aşa devii profesionist în sluba unui oraş cu sute de mii de suflete şi procentaj consistent de vizitatori!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu