Prima
călătorie pe care am efectuat-o la bordul unui Berkhof a fost în cursul acestei
după-amieze. Mașina aleasă a fost YMR (ex Novio – 1721), cea care mi-a dat de înțeles –
prin comportamentul său excepțional – că va marca o prezență lungă și plăcută
în regimul nostru de transport local.
Mă bucur să
constat că aceste mijloace de transport au primit titulari responsabili și
politicoși, care știu cum să le scoată în evidență potențialul și totodată să
conducă pasagerii spre destinațiile dorite într-un mod sigur, eficient. 1721 ne-a demonstrat deja…
La
comportamentul tehnic excepțional se adaugă aspectul exterior îngrijit, lipsit
de cicatrici, cu sistemele de iluminare pozițional, orientativ și agabaritic
active integral. Invitatul nostru și-a păstrat schema de culoare stabilită de
Novio, precum și fostul număr de parc, pentru a fi mai ușor identificat de
pasionații mijloacelor de transport care ne vor vizita urbea.
Salonul se
prezintă, din punctul meu de vedere, pe cât de simplu pe-atât de elegant.
Podeaua de tip L.F., izolația excelentă, băncile îmburetate, sistemul de
încălzire și cel de A.C., trapele de aerisire, difuzoarele conectate la
radio-ul/casetofonul din cabină și lămpile puternice, active pe două ramuri vorbesc
despre un mijloc de transport pe care n-ai cum să nu-l apreciezi! E stil și
lux!
Remarc, din
nou, acea finețe și răbdare acordată finisajelor; bare de susținere proiectate
corespunzător, mânere și curele… Cei de la MAZ probabil că s-au inspirat după
acest model atunci când au conceput modelele 103 și 203; dacă e adevărat, n-au
reușit să se ridice nici măcar la jumătate din modul de organizare și asamblare
interioară a Berkhof-urilor.
Cabina
seamănă cu cea a Den-urilor B96 la care s-au adăugat însă elemente de siguranță
precum bara de susținere din bord. Prima ușă are sistem propriu de dezaburire
iar locașul șoferului este parțial delimitat de salon.
În comparație cu un Den Oudsten, Berkhof-ul vine
cu un plus de eleganță pe care sper ca pasagerii noștri să-l aprecieze și să-l
respecte. Așa cum au rezistat, curate și îngrijite în Eindhoven și Nijmegen,
sper să reziste și-n Galați.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu