miercuri, 19 februarie 2020

221: bijuteria troleibuzelor articulate galatene

221 a facut parte din ultimul lot de troleibuze articulate ce a fost achizitionat de R.A.T.U. Galati, alaturi de alti doi colegi: 220 si 222. Acest ultim lot a fost singurul de ROCAR-uri 217 E care a circulat in urbea noastra. 

Asa cum spuneam intr-un articol anterior, soarta troleibuzelor articulate a fost curmata prosteste desi erau eficiente iar ultimele 6 (printre care si 221) ar mai fi rezistat cel putin cativa ani, fara probleme majore. 221 probabil c-ar mai fi rezistat un deceniu...

Atunci cand ai un titular inimos la volan care isi iubeste meseria si implicit mijlocul de transport pe care lucreaza, nu au cum sa nu iasa lucruri frumoase, demne de apreciat. Iar rezultatul unei astfel de povesti a fost 221.

Cateva detalii: 

-singurul care a avut perforatoare electronice, odata cu generatia Isuzu dar alt model decat cele montate pe midibuze; 

-instalatiile de iluminat - interioara si exterioara - functionale integral;

-sistemul de caldura, activ pe timp de iarna (singurul troleibuz care oferea in trecut asa ceva);

-salon, panouri si banchete mereu curate;

-bord si afisaj frontal imbunatite;

-singurul care ar fi putut face concurenta, ca viteza de deplasare, "batranului" 209. 

N-am avut onoarea sa cunosc titularul care a pastrat o asa bijuterie pentru ani de-a randul prin respectul si profesionalismul sau. Azi ii aduc doar o apreciere. Si o bila neagra celor care si-au batut joc de munca unui om si au tras la gard un troleibuz impecabil si implicit sufletul unui profesionist. 221 si liderul sau ar fi meritat mai mult. Mult mai mult... 



Un comentariu:

  1. Eu am cunoscut titularul,am mers de multe ori in cabina.Acesta a iesit la pensie odata cu casarea troleibuzelor.

    RăspundețiȘtergere