Timp de o lună,
gălățenii descoperi și înțelege avantajele unei deplasări ecologice moderne…
Poate prea moderne pentru prezentul local. Cefin, Primăria Galați și S.C.
Transurb S.A. au adus un autobuz electric pe străzile orașului nostru, un
autobuz conceput de chinezi și dornic să ne convingă să investim într-o formă
superioară de transport.
Din păcate,
mă îndoiesc că voi vedea în următorii zece ani vreo astfel de investiție… Să ne
bucurăm însă de ceea ce ne aduce “astăzi”.
În ceea ce
privește dimensionarea, BYD are 12 m lungime, 2,55 m lățime și 3,20 m înălțime.
Cântărește 18000 t iar garda la sol este de 36 cm. Bateriile care alimentează
motoarele electrice asigură o deplasare de 250 km iar în ceea ce privește
consumul… ei bine, sunt mai puțin de 100 kW per oră. Bateriile se pot încărca
în mod rapid – adică în 3 ore de alimentare, sau în mod normal (și
recomandabil) – adică în 6 ore de alimentare.
Viteza maximă
pe care o poate atinge un astfel de autobuz este de 95 km/h. Salonul este
prevăzut cu camere video – am remarcat două în salon, cu orientări diferite,
precum și una în dreptul celei de-a doua uși, pentru siguranța călătorilor la
urcarea/coborârea din mijlocul de transport. Sunt 31 de banchete pentru
pasageri și… destule locuri în picioare. Cu toate acestea, în comparație cu un Den
Oudsten, salonul BYD-ului pare mult mai mic.
Musafirul
nostru cu inimă electrică și-a susținut până-n prezent scopul: a funcționat
impecabil și a deservit o parte dintre cele mai importante trasee locale: 9,
17, 102, 104…
Astăzi l-am
prins și eu la o ședință foto “în grabă”, în terminalul de la Metro…
-exteriorul:
mult mai spectaculos decât cel al MAZ-urilor…
-salonul:
confortabil și elegant. Din păcate însă, unele accesorii troncăne mai ceva ca echivalențele
lor din saloanele autobuzelor MAZ. Mai sunt unele mici detalii ce trebuiesc
finisate… Cadrele digitale pentru afișarea traseelor, ecranul intern de
promovare publicitară precum și sistemul de validare a călătoriei nu sunt
funcționale. E OK, n-are rost să te apuci să “soft”-ezi programul de pe C.P.U.
, să inserezi reclamele clasice, promovate de ceva timp pe digitalele deja
montate în “albele de Minsk” și nici să amplasezi perforatorele clasice, cu
găurele, dat fiind faptul că bijuteria electrică ne servește pentru o lună.
Din acest
motiv, BYD este însoțit mereu de angajați din cadrul serviciului de Control-Trafic,
care se asigură de corectitudinea călătorilor și au grijă ca salonul să se
păstreze curat;
-cabina: o uzină electronică, semi-deschisă
publicului. Camere, detalii, înregistrări… lucrurile se schimbă atât de repede!
Ieri conduceam un Rocar și ne orientam în două oglinzi laterale, azi dirijăm un
BYD și privim în ecranele din bord unde ne răspund camerele digitale…
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu