De la 1 Martie încep lucrările de modernizare pe patru străzi care asigură, printre altele, circulaţia tramvaielor între două zone importante ale urbei noastre, mai precis Micro 20 şi bulevardul Siderurgiştilor. Străzile care din această joi vor fi închise sunt: Oţelarilor, Stadionului, Frunzei şi Asachi. În altă ordine de idei, traseele 7 şi 39 vor avea de suferit.
Intenţia Transurb-ului este aceea de a păstra tramvaiele care deservesc aceste linii până... la limita maximă disponibilă, adică până în dreptul stadionului Oţelul iar porţiunea afectată de lucrări să fie acoperită, pe rute intermediare, de autobuze, respectiv midibuze. Din păcate, există o problemă pentru traseul 7: pentru ca acesta să poată întoarce la stadion ar trebui macaze suplementare precum şi un racord de alimentare în zona casieriei IREG (mai precis acolo unde strada Siderurgiştilor se intersectează cu Anghel Saligny). Logica şi totodată birocraţia implică analize amănunţite de infrastructură şi implicit fonduri pe care Primăria fie nu le are, fie nu vrea să le utilizeze în acest scop.
Prin urmare, se caută soluţii alternative pentru traseul 7. Una dintre ele: ocolul pe la Maşnitz. Alta, terminalul uzinal de pe Magistrala C.S.G., cel de la marginea viaductului care duce spre combinatul siderurgic. Cea de-a doua variantă ar implica jocţiunea cu autobuzele/midibuzele în Piaţa Siderurgiei (zona General), ceea ce ar marca o suprapunere substanţială cu traseul 44.
Rămâne de văzut soluţia pe care regia noastră de transport local o va adopta în privinţa traseului 7 după prima zi de primăvară. Sunt convins că va fi varianta optimă, permisă atât de configuraţia urbană cât şi de implicaţiile/interesul „politichiei actuale”.
Din câte am aflat, traseul 7 nu este străin terminalului uzinal: au existat curse în această lună, mai precis atunci când strada Anghel Saligny dormea sub nămeţi.
Mai jos, câteva fotografii realizate astăzi, acestui terminal (voi reveni cu o prezentare amănunţită):
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu