Am fost, timp de aproape 8 ani, colaborator al S.C.
Transurb S.A. din plăcere şi pasiune pentru „maşinile grele”, precum şi din
respect pentru cei care le conduc şi le gestionează. Pe parcursul colaborării
am aflat mecanismul care propulsează această activitate, un mecanism pe cât de
simplu, pe-atât de tulburat de birocraţie şi interese politice. Nu trebuie să
fii colaborator sau angajat Transurb pentru a cunoaşte acest mecanism: o simplă
documentare este de ajuns!
Să vă spun ceea ce mulţi dintre dumneavoastră nu
cunosc: REALITATEA! S.C. Transurb S.A. este operatorul
Primăriei în ceea ce priveşte asigurarea transportului local. Propunerile şi
reclamaţiile călătorilor pot fi semnalate atât Transurb-ului cât şi Primăriei
şi sunt dezbătute în şedinţe unde se caută implementarea celor mai bune
soluţii. Deciziile finale aparţin serviciului de transporturi al Primăriei. El
decide, Transurb-ul execută. Orice schimbare de grafic, orice suplementare de
cursă sau deviere de traseu se face doar cu acordul celor din Primărie.
Consiliul Local stabileşte fondurile ce trebuiesc
alocate Transurb-ului. Dorinţele cât şi nemulţumirile pe care le aveţi
dumneavoastră, stimaţi călători, sunt susţinute de Transurb în şedinţele cu
Primăria şi Consiliul Local. Problemele dvs. sunt şi problemele noastre însă
degeaba cerem ajutor şi implicare dacă nu se vrea! Cu bani puţini nu poţi aduce
în timp record o flotă nouă şi consistentă de mijloace de transport. E absurd
iar clasa politică are deja primul pas spre „debate”. Îmi permit să îi rog pe
acei jurnalişti care ÎNCĂ mai sunt IMPARŢIALI, să se documenteze despre
caietele de sarcini pentru organizarea licitaţiei de autobuze şi troleibuze
noi, caiete care se află de prea mult timp pe birourile Primăriei. Transurb-ul
şi-a exprimat ideile privitoare la dotările capacităţilor necesare. A fost cu
mult timp în urmă. Mult prea mult timp... Şi încă mai aşteaptă.
Fondurile financiare alocate de Primărie pentru
completarea şi dezvoltarea parcului Transurb-ului sunt prea mici pentru
cerinţele călătorilor. Cu acestea nu putem cumpăra un număr minim necesar de
autobuze noi, construite la nivelul actualelor standarde de transport ci
capacităţi second-hand, apropiate cerinţelor stabilite de legislaţia în vigoare.
Iată, avem maşini bune din punct de vedere tehnic dar lipsite de aer
condiţionat – problemă la care în prezent – în urma sesizărilor primite – se
lucreză. Din aceste fonduri s-ar fi putut cumpăra 8-10 autobuze noi în măsura
în care necesarul minim era de cel puţin 60! Şi atunci... pentru ce soluţie
optezi?! Cu susţinere minimă nu poţi face lucruri măreţe ci poţi încerca să
supravieţuieşti.
Acesta e... „câmpul de război” al
Transurb-ului gălăţean: aici unde se luptă zilnic pentru asigurarea mijloacelor
de transport necesare, aici unde se fac sacrificii să fie mai bine, de unde
trimiţi zeci de acte, e-mail-uri şi dai zeci de telefoane cu speranţa de a
rezolva o problemă. Aici unde doreşti să ajuţi pe cei dezinformaţi, care te văd
vinovat pe nedrept... Aici unde ne descurcăm cu ceea ce ni se oferă. Aici unde
politica manipulează oamenii spre vise deşarte în loc să se implice pentru promovarea
şi dezvoltarea societăţii. Noaptea, târziu, se mai încheie o luptă pe acest „câmp
de război”. Şi doar pentru câteva ore. Şi oricum ar fi, înţeleşi de cei
raţionali, condamnaţi de cei care nu cunosc realitatea sau cu... poftă de
caşcaval, NOI rămânem pe poziţii fiindcă –
în pofida tuturor piedicilor care ne sunt puse – continuăm să sperăm şi să
luptăm pentru un transport civilizat.
Doamna Genica Totolici
e directorul
Transurb-ului şi totodată persoana pe care mulţi o hulesc fie din neştire, fie
din considerente politice. Ceea ce nu se ştie (sau poate se ştie dar se ignoră
cu bună ştiinţă!) este că dânsa şi-a dat şi îşi dă tot interesul pentru societatea
pe care o conduce, a fost şi este mereu deschisă publicului. De ce primeşte
acuzaţii şi o petiţie mişelească?! Fiindcă politica se bazează mereu pe manipularea
celor slabi, care nu sunt apţi să priceapă adevărul sau nu le pasă de adevăr.Cerând
demisia dumneaei nu veţi schimba nimic. Dansa gestionează şi organizează
Transurb-ul pe baza directivelor primite de la Primărie şi Consiliul Local.
Orice alt director va face acelaşi lucru fiindcă aceasta este ierarhia. După ani de conducere a societăţii de transport
local, dumneaei ştie cel mai bine cum să-şi organizeze angajaţii pentru a
răspunde cerinţelor impuse de superiori şi pentru a oferi totodată, soluţii
optime în baza acestor cerinţe. Asta înseamnă vechimea, experienţa în domeniu
precum şi implicarea. Doamna director a discutat mereu cu cei care au dorit să
îi aducă la cunoştinţă o problemă sau o propunere privitoare la activitatea
societăţii pe care o conduce. Iar problemele sau propunerile semnalate au fost
discutate în şedinţele Transurb-ului cu Primăria şi Consiliul Local. Vă spun
acest lucru după opt ani de colaborare.
Stimaţi călători, nu vă cer decât să vă informaţi
corespunzător şi să acuzaţi pe cei care trebuiesc acuzaţi pe bună dreptate. Ca
popor, de aproape 27 de ani suntem pe cărări greşite şi asta fiindcă alegem
prost, ne lăsăm influenţaţi şi ne îmbătăm cu apă rece. Haideţi să devenim
realişti. Şi să ne implicăm în loc să criticăm de-aiurea. Vreţi transport
civilizat?! Atunci căutaţi să înţelegeţi rolul şi poziţia Transurb-ului,
susţineţi-l si îndreptându-vă doleanţele spre cei care decid modul de
organizare al acestei societăţi.
intreaba cine este furnizorul de carburant. patronul ma refer.
RăspundețiȘtergere