luni, 12 noiembrie 2012

Amintiri, modificări şi... plăcuţe de traseu

De câte ori am ocazia să trec prin dreptul staţiei de tramvai de lângă „Piaţa Energiei” am bucuria de a observa că trecutul n-a murit în amintiri şi continuă să dăinuiască prin... aspecte concrete. Prin urmare, există acolo o plăcuţă de traseu care aminteşte despre trasee precum 1, 3, 6, 38 şi 43 şi, mai jos o „versiune” mai nouă, care vorbeşte de-un traseu introdus mai recent: 46.
De unde această modificare substanţială?! Ei bine, în prezent, traseele 1, 6 şi 43 sunt active în formatul original. Ele nu au mai fost notate pe noile plăcuţe de linie întrucât sunt considerate linii speciale, destinate celor care lucrează în C.S.G. şi care cunosc prea bine locaţiile de unde pot fi preluaţi spre serviciu sau lăsaţi de la serviciu spre casă. Singurul răpus de vremuri este 38 (sau mai precis, Combinatul C.S.G. – Gara C.F.R.).
În cursul săptămânii, ţinând cont de ambiţia Epocii de Aur de a oferi oraşului o infrastructură potrivită unui transport ecologic, există o linie pentru călători care pleacă de la Sf. Mina şi întoarce în terminalul de lângă marele colos industrial cu o frecvenţă de jumătate de oră, în cursul orelor de vârf. Linia se numeşte 46 şi nu este destinată doar angajaţilor combinatului. Din acest motiv apare notată pe plăcuţele staţiilor dintre terminalele menţionate.
Iată-ne, aşadar, într-o nouă confruntare dintre „ce-a fost” şi „ce este”: în prezent, datorită lucrărilor de infrastructură desfăşurate pe tronsonul Asachi – Oţelarilor, linia 3 (cu transbordare) e similară cu 43: amândouă întorc la Stadionul Oţelul. Iar „restul de activitate” se desfăşoară (cu excepţia lui 38) pe aceelaşi linii dar sub o altă... prezentare.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu