Depoul nr. 1, Depoul Tatra sau „Depoul din
Barieră” a fost construit pentru întreţinerea şi repararea primelor tramvaie
care au circulat pe ecartament de 1435 mm: adică T3R-urile made in Czech
Republic, nou nouţe, 50 de unităţi achiziţionate în trei loturi de către I.T.O.
Galaţi la începutul anilor ’70. Cu ele a început marea dezvoltare a transportului
public electric din urbea noastră...
Astăzi, depoul nr. 1 continuă să-şi desfăşoare
activitatea pentru menţinerea în serviciu a eroilor electrici – Tatrele KT-4D
şi Duewag-urile ZGT – care deservesc traseele rămase. Aici, trecutul şi prezentul
formează un amestec ciudat, de ambiţie combinată cu nostalgie, un fel de arc peste
timp ce cuprinde mai bine de patruzeci de ani de activitate ai transportului cu
tramvaie...
Bijuteria depoului este o Tatra T3R, achiziţionată
în anul 1971 şi utilizată până în a doua jumătate a anilor 2000. În prezent,
aceasta a fost refăcută şi aşteaptă şansa de a fi expusă într-o locaţie potrivită
din oraşul nostru unde să amintească despre cei aproape 40 de ani de serviciu
T3R. Reamintesc faptul că Galaţiul a fost singurul oraş din România care a
achiziţionat modelul Tatra T3R!
„Gardianul” Depoului 1 provine din Dresda. A
venit la Galaţi în a doua jumătate a anilor ’90, alături de „11 fraţi şi 4
cărucioare”. În prezent, au mai rămas... „3 fraţi şi 1 cărucior”.
„Salonul trecutului” este locaţia care păstrează
cele mai vechi amintiri despre tramvaiele care au fost găzduite de Depoul 1:
piese şi echipamente, plăcuţe de trasee desfiinţate, „cărucioare” aflate în
conservare şi, desigur, împăcarea cu natura.
Cândva, se lucra la foc automat pentru
întreţinerea T3R-urilor iar liniile erau mereu ocupate. Astăzi... pe liniile
acestea staţionează liniştite trei „cărucioare” pensionate: două Duewag-uri şi
un B4D...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergere