Începutul anilor 70 a marcat, la Galaţi,
primele episoade din „marea industrializare siderurgică” , ceea ce a deteminat
dezvoltarea oraşului în ritm exponenţial. Aşa au apărut cartierele din vestul
şi din nordul urbei noastre, precum şi extinderea celor din est.
Şi n-a fost vorba doar de C.S.G. ... Mai aveam
şantierul naval, intreprinderile din valea oraşului, cele de pe străzile
Coşbuc, Traian, Coandă, Ştefan cel Mare...
Să dezvolţi un oraş implică, printre altele,
asigurarea transportului în comun spre locurile de muncă create. A fost
momentul în care transportul ecologic al „acelor vremi” a prins elan... Iată, Serviciul Referinţe
din cadrul Bibliotecii
V.A.Urechia ne oferă un fragment de la începutul anilor ’70, când în
Galaţi au sosit primele tramvaie Tatra T3R, noi şi dornice s-alerge pe
ecartamentul de 1435 mm...
„3”-ul
a fost, prima oară, între cartier Ţiglina şi C.S.G. şi apoi a urmat şi „5”-ul –
între cartier Ţiglina şi S.N.G. Şase ani mai târziu, ambele aveau s-ajungă în
Micro 20 (Cinema Dacia)...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu