N-a trecut mult timp de la ultima mea vizită la depoul de tramvaie de pe Magistrala C.S.G., vizită realizată cu ocazia descărcării ultimului lot de tramvaie ZGT6 din Rotterdam. În cursul acestei perioade, personalul acestui depou, în colaborare cu colegii de la „baza” din Barieră, au reparat şi implicit cosmetizat trei ZGT-uri: este vorba de 1254, 1258 şi 1261. Ultimele două sunt deja la trasee (azi, de exemplu, acestea au alergat pe liniile lui 39) pe când la 1254 mai sunt câteva detalii minore de pus la punct, detalii care-l mai reţin pentru un scurt timp în depou.
Iată-l mai jos, în straie noi, promiţând o revenire de zile mari! După cum puteţi observa, s-a respectat schema de culoare originală:
Să ne întoarcem acum la ultimele achiziţii. La toate cele 11 ZGT-uri s-au instalat pantografele (acestea au fost demontate înainte de livrare datorită unor restricţii privitoare la înălţimea maximă admisă – tramvai plus transportor şi trimise ulterior); o parte dintre ele sunt aproape gata de a debuta în regimul urban. Mici cosmetizări, mici intervenţii de natură tehnică...
Iată-le pe 815 respectiv 812 şi 822 în hale:
Câteva fotografii din interiorul lui 822...
828 la... „pândă”:
820 activ pe una dintre liniile din depou, în cadrul unor operaţiuni de manevră (urmează să fie cosmetizat):
De asemenea, pe una dintre liniile principale se mai aflau 818 şi 823.
Trecem acum la „clasificarea pantografelor” susţinută de amicul George:
-pantograf de Tatra T3;
-pantograf de Tatra T4;
-pantograf de Timiş 2;
-pantograf de KT-4D (un exemplar puţin şifonat, care a aparţinut veteranului 1341);
-pantograf de ZGT6.
Pe una dintre liniile posterioare, KT-urile 1340 şi 1332 îşi trăiesc ultimele zile. Curând vor deveni amintiri. Atunci când tragem linia, la final de activitate, nu rămânem decât cu fotografiile...
Ambele sunt în curs de descompunere şi, de dragul vremurilor apuse, am să postez mai jos câteva instantanee cu fiecare dintre acestea dar nu înainte de a recunoaşte modul îngrijit şi totodată organizat în care se lucrează la procesul de demontare.
Aşadar, 1340, primul de pe linie...
-vedere din salonul său spre 1332:
Şi iată-l şi pe 1332:
-privind spre viitor - ce a fost şi ce va fi:
Înainte de a părăsi depoul vă ofer câteva fotografii redând o comuniune perfectă între cadrul natural şi creaţiile ecologice, menite să-i susţină importanţa!
A fost o vizită scurtă dar relaxantă, într-un cadru civilizat, organizat şi totodată acţionând cu eficienţă în serviciul călătorilor din urbea noastră. Ca de obicei, n-am decât cuvinte de laudă şi totodată respect pentru profesioniştii care-şi desfăşoară serviciul în această unitate.
Mulţumesc domnului inginer Paraschiv pentru permisiunea acestei vizite cât şi pentru informaţiile oferite. De asemenea, în numele tuturor celor care-l cunosc pe domnul inginer Herepean şi-i apreciază sacrificiul şi dăruirea de profesionist pentru meseria sa, îi urez „Însănătoşire grabnică!”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu