duminică, 30 martie 2014

La depoul de pe Magistrala C.S.G.: lucruri vechi și lucruri noi

Vineri dimineață am avut posibilitatea de a vizita unul dintre locurile dragi mie: “casa tramvaielor” de pe Magistrala C.S.G., locul unde acestea se bucură de toată atenția și profesionalismul personalului organizat de domnul inginer Culiță Paraschiv.
De fiecare dată când vin în depou am sentimentul că mă aflu în mijlocul unei mari familii care are grijă de copiii ei – tramvaiele; din anii 80 si până în prezent, trebuie să recunoaștem că această familie a avut parte de multe generații de “electrice cu boghiuri și pantograf” care ne-au lăsat amintiri mai mult sau mai puțin plăcute. Viața merge însă inainte.
Închidem capitole dar deschidem altele în încercarea de a ține pasul cu viitorul. Baza activității deservite de tramvaie este și va fi reprezentată de ZGT-urile Holec 4/6. Iată-le pe cele pregătite pentru tura de vineri după-amiază, încolonate pe prima linie din depou:
 
Pe lângă olandezele originare din Germania mai avem cinci Tatre KT-4D utilizate de regulă pentru transportul personalului cât și la unele manevre. Restul de Tatre berlineze au intrat în conservare dar pot fi activate oricând, fără prea mari eforturi. Iată-le pe cele rămase active:



 
Bondarii din Dresda continuă cu-n singur reprezentant funcțional, și anume vagonul 1306, utilizat pentru servicii interne în depoul din Bariera Traian. O parte dintre ei ne-a părăsit, altă parte continuă să se afle în conservare.
 
Vești bune în ceea ce privește activitatea Duewag-urilor L: 1267 și 1269 rămân în serviciu. Se intenționează cosmetizarea lor în viitorul apropiat. Celelalte două colege de lot urmează să fie valorificate. Iată-le pe linia de casare…

 
Imposibil să nu remarcăm ordinea și curățenia din cadrul depoului; mai mult, de la ultima mea vizită și implicit material, am descoperit o nouă organizare pe linii a vagoanelor aflate în conservare. Două linii mediene sunt deja libere iar pe secundara nordică au fost cazate majoritatea KT-urilor care nu mai ies la trasee. Mutările au trimis tramvaie pensionate și pe liniile estice, cele de la intrarea în depou.


 
În rest… se lucrează în același mod sigur și ambițios pe care m-am obișinuit să-l remarc în cadrul acestei unități. Avem eroi la revizii…
 
… și alții care se bucură de primăvară până la primirea unor noi misiuni:
 


2 comentarii: