miercuri, 8 iunie 2016

Cei “rapizi” pierd când sunt… calmi

209 deţine şi în prezent titlul de cel mai rapid troleibuz care a deservit transportul local din urbea noastră. Nici Astrele şi nici MAZ-urile 203T nu au reuşit până acum să atingă performanţa “legendei 117 E” care pentru aproape 10 ani a marcat recorduri în graficele traseelor alocate troleibuzelor (debutul lui 209 a fost în anul 1990, alături de trei colege de lot: 208, 210 şi 211 iar activitatea avea să şi-o încheie în anul 2000… )
Ce mi-a plăcut la 209…? Stilul grăbit dar sigur, acceleraţia aceea constantă şi frâna “în lung” care n-au pus niciodată în pericol vieţile călătorilor. Cu toate acestea, eroul nostru a suferit două accidente majore în cursul carierei sale, două accidente care – paradoxal – s-au produs atunci când pedala de acceleraţie a stat cuminte: primul, pe strada Domnească, atunci când un cunoscut de-al conducătorului auto a intrat în cabină şi s-a luat la harţă cu acesta… (foto), al doilea pe “urcarea spre Bănci”, în urma unui carambol în care a mai fost implicat un autoturism LADA şi un alt “coleg electric” – se întâmpla în anul 2000.
Îmi amintesc că după ultimul accident, 209 necesita – din nou –  o “operaţie estetică a feţei”. Iniţial o avea promisă. Dar promisiunea n-a fost onorată şi în urma transferurilor de piese şi echipamente pentru susţinerea parcului auto, acesta avea să rămână… donor.
A fost o poveste frumoasă, care a depăşit tiparele impuse de societatea noastră de transport local printr-un mod riscant dar eficient, a avut momentele sale de cumpănă şi mai apoi o retragere discretă… Aşa s-au marcat cei 10 ani de serviciu ai lui 209


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu