209
deţine şi în prezent titlul de cel mai rapid troleibuz care a deservit transportul
local din urbea noastră. Nici Astrele şi nici MAZ-urile 203T nu au reuşit până
acum să atingă performanţa “legendei 117 E” care pentru aproape 10 ani a
marcat recorduri în graficele traseelor alocate troleibuzelor (debutul lui 209 a fost în anul 1990, alături de trei
colege de lot: 208,
210 şi
211
iar activitatea avea să şi-o încheie în anul 2000… )
Ce mi-a plăcut la 209…?
Stilul grăbit
dar sigur, acceleraţia aceea constantă şi frâna “în lung” care n-au pus
niciodată în pericol vieţile călătorilor. Cu toate acestea,
eroul nostru a suferit două accidente majore în cursul carierei sale, două
accidente care – paradoxal – s-au produs atunci când pedala de acceleraţie a
stat cuminte: primul, pe strada Domnească, atunci când un cunoscut de-al
conducătorului auto a intrat în cabină şi s-a luat la harţă cu acesta… (foto),
al doilea pe “urcarea spre Bănci”, în urma unui carambol în care a mai fost
implicat un autoturism LADA şi un alt “coleg electric” – se întâmpla în anul
2000.
Îmi amintesc că după ultimul accident, 209 necesita – din nou – o “operaţie estetică a feţei”. Iniţial o avea
promisă. Dar promisiunea n-a fost onorată şi în urma transferurilor de piese şi
echipamente pentru susţinerea parcului auto, acesta avea să rămână… donor.
A fost
o poveste frumoasă, care a depăşit tiparele impuse de societatea noastră de
transport local printr-un mod riscant dar eficient, a avut momentele sale de
cumpănă şi mai apoi o retragere discretă… Aşa s-au marcat cei 10 ani de serviciu ai lui 209.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu