vineri, 27 aprilie 2012

Hegemonia Astrelor: astăzi, despre 1280

Pe la sfârşitul anilor 90, Transurb Galaţi a optat pentru îmbunătăţirea parcului de troleibuze şi totodată adaptarea acestuia la condiţiile de trafic dictate de statistici. Modificările din peisajul urban cereau o reorganizare iar analizele de rentabilitate au arătat, la acele vremuri, că uzinele Astra promovează un model ideal pentru urbea noastră: 415 T.
Înţelegerea s-a făcut prin intermediul C.S.G.-ului: în altă ordine de idei, am plătit valoarea primelor trei troleibuze Astra/Ikarus în... metri pătraţi de tablă.
Din păcate, cei de la Arad n-au reuşit să investească produsul livrat de C.S.G. conform calculelor efectuate şi prin urmare, trocul a fost suspendat. Din acest motiv, Galaţiul s-a bucurat şi se bucură doar de trei troleibuze deosebite: 1279, 1280 respectiv 1281.
Au trecut ani buni de la această înţelegere... Ani buni de foială şi trafic intens pentru cele trei bijuterii care s-au comportat exemplar în circuitul de transport local.
Astăzi, cele trei troleibuze continuă să fie menţinute în circulaţie. E drept că 1279 absentează de ceva timp datorită unei siguranţe buclucaşe dar... ceilalţi doi colegi de lot sunt în slujba călătorilor şi le oferă condiţii optime de transport.
Din cele trei Astre, 1279 şi 1280 au doi titulari. Iar din punct de vedere al kilometrilor parcurşi, 1280 deţine supremaţia... Mda, acesta este veteranul parcului de troleibuze, veteranul aflat încă în slujba călătorilor datorită titularilor săi. Haideţi să vedem câteva fotografii cu acesta:
-exteriorul: deşi nici una dintre Astre n-a fost vopsită de-alungul timpului, aspectul s-a păstrat original, conservator...



-salonul: condiţii optime, izolaţie excelentă: după atâţia ani de serviciu, panourile se menţin nedeformate iar echipamentele din salon rezistă în poziţiile iniţiale. Păcat că tinerii care promovează cretinismul local cu spray-uri şi markere nu s-au putut abţine...







-cabina şoferului:



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu