marți, 11 decembrie 2012

1266 la şedinţă foto

Iniţial au fost cinci Duewag-uri de tip L, achiziţionate din oraşul german Frankfurt pe Main în cea de-a doua jumătate a anilor 90. Fiecare dintre acestea a sosit cu câte o remorcă. Pe urmă, au rămas patru. Unul dintre ele a fost implicat într-un accident şi nu a mai putut fi reparat. Celelalte continuă să existe şi astăzi în depoul de tramvaie de pe Magistrala C.S.G., unde se află în conservare.
Astăzi vă prezint unul dintre aceşti veterani. Este vorba de cel care purtat, la debut, numărul de parc 88, după care, în 2007, l-a schimbat pentru 0126 iar din 2008 a devenit 1266.
Asemenea colegilor de lot, 1266 a fost un mijloc de transport activ, care, prin priceperea şi susţinerea personalului ce activează în depourile gălăţene, nu şi-a dezamăgit călătorii. În primii ani de activitate, acesta a deservit, alături de remorca sa (1275 din prezent, şi singura care se mai află în depoul de pe Magistrala C.S.G.), cele mai aglomerate trasee din urbea noastră precum şi o parte din cursele speciale.
Pe urmă, odată cu evoluţia parcului, activitatea Duewag-urilor s-a restrâns. Înainte de a intra în conservare, 1266, alături de colegii săi, era folosit doar la schimburile de ture din C.S.G. şi S.N.G. Deşi a trecut ceva timp de la retragerea din slujba călătorilor, toate Duewag-urile L sunt funcţionale şi, în caz de necesitate, pot oricând asigura un transport sigur şi comod.
1266 a renunţat la remorcă şi în prezent se află pe una dintre liniile mai puţin utilizate din depoul de pe Magistrală. Deşi bătrânel, continuă se prezinte un aspect exterior curat, îngrijit.


Salonul, de asemenea curat şi spaţios în principiu atât datorită amplasării a câte un singur rând de banchete în extremităţile acestuia cât şi datorită caroseriei curbate, esenţială în caz de aglomeraţie. De apreciat e faptul că după decenii de funcţionare în slujba călătorilor, izolaţia acestui tramvai precum şi mocheta s-au păstrat într-o condiţie excepţională.


















Cabina nu a suferit modificări. O perdeluţă discretă, amplasată în special pentru a evita reflexiile luminilor din salon protejează elementele originale, păstrate şi ele în condiţii demne de apreciat.






Mi-ar place ca pe viitor, măcar unul dintre cele patru tramvaie Duewag L să fie recondiţionat şi păstrat de către regia noastră de transport local. Cu siguranţă că acesta s-ar bucura, ca şi până acum, de apreciere, atât din partea călătorilor (cu ocazia vre-unei sărbători sau a vre-unui moment special) cât şi din partea vizitatorilor pasionaţi de mijloacele de transport. Cine ştie, poate 1266 va fi norocos pentru posterioritate.

2 comentarii:

  1. Asta vara era un tramvai care deservea traseul 3(sau 43 dupa noua configuratie)cu care personal am circulat impreuna cu remorca lui.Acest tramvai a fost retras?Nu mai stiu exact despre ce tramvai este vorba...

    RăspundețiȘtergere
  2. Erau doua tramvaie cu remorca, un Duewag si o Tatra T4D. Ambele au fost retrase. Duewag-ul (1269) este in depoul de tramvaie de pe Magistrala C.S.G. (cu tot cu remorca) iar Tatra (1306) a fost mutata in depoul de langa Bariera Traian.

    RăspundețiȘtergere