joi, 13 decembrie 2012

Necesitatea autobuzelor articulate: o problemă tot mai spinoasă

Ieri a nins şi mijloacele de transport ale regiei noastre locale au circulat în mod gratuit pentru călători. Decizia a fost a Primăriei. Astăzi, procedeul s-a repetat.
Intenţia a fost aceea de a încuraja posesorii de autoturisme să se deplaseze spre zonele de interes apelând la autobuzele, troleibuzele sau tramvaiele Transurb-ului pentru ca serviciile de salubrizare să intervină cât mai eficient pe străzi şi să le cureţe de zăpadă. Frumoasă intenţie care, din păcate, nu s-a bucurat de feed-back-ul aşteptat. De ce?
-cei mai căpoşi şoferi n-au renunţat la maşinile lor, fie din comoditate, fie din cauze justificabile (de exemplu, programul de muncă, legăturile între punctele de interes, locurile vizate...);
-alţii au apelat la mijloacele de transport dar au trebuit să renunţe datorită îngrămădelii excesive din saloanele acestora;
-Transurb-ul necesită mai multe autobuze şi midibuze.
M-a întrebat o cunoştiinţă care îmi cunoaşte pasiunea şi interesul în ceea ce priveşte transportul local, cum aş fi putut evita balamucul de ieri (precum şi cel de astăzi, din prima jumătate a zilei). I-am răspuns că dacă în curtea regiei noastre de transport local Primăria ar fi acceptat câteva autobuze articulate, călătorii ar fi fost mulţumiţi. Ieri dimineaţă, la orele de vârf, dacă ar fi existat în cadrul frecvenţei stabilite fiecărui traseu cu flux mare de călători o alternanţă a autobuzelor de genul articulat – simplu – articulat, lucrurile ar fi stat mult mai bine iar salariaţii n-ar mai fi aşteptat zece maşini s-ajungă la serviciu. Traseele 11, 17 precum şi cupla 102/105 sunt cele care, conform actualei forme de organizare şi gestionare a itinerariilor, ar avea nevoie de autobuze articulate MĂCAR la orele de vârf! Sunt convins că o analiză corespunzătoare ar demonstra convingerea mea.
Majoritatea călătorilor au apelat la serviciile regiei noastre de transport local iar aceasta s-a străduit să le ofere servicii cât mai optime, în limita posibilităţilor disponibile. Se cer investiţii la Transurb şi sper că se vor realiza. Vrem să facem un pas înainte? Să ne apropiem de un transport civilizat şi bine pus la punct precum cel din ţările civilizate? Se cere dorinţă şi seriozitate.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu