Vă mai
aduceți aminte de primele zile în care “electricele” Duewag L, achiziționate S.H. din
Frankfurt pe Main, au ieșit cu remorcile
lor în circuitul local gălățean? A trecut peste un deceniu de atunci…
Eu le-am
îndrăgit mereu fiindcă, deși bunici, au oferit – cu susținerea personalului din
cele două depouri de tramvaie - confort și siguranță călătorilor. De asemenea, m-aș
bucura dacă măcar un vagon Duewag L și o remorcă din generația sa ar fi
păstrate într-una din hale pentru turiștii pasionați, care ne “calcă” urbea
precum și pentru unele sărbători (ca de exemplu, “Ziua
Copilului” sau “Crăciunul”).
Îmi amintesc
și acum de garnitura 85 – 325;
ea a rezistat până spre sfârșitul deceniului trecut, când, conform ultimei
înmatriculări, a fost cunoscută drept 1269 – 1276.
Duewag-ul 1269 este funcțional și acum, ce-i drept, în
postura de vagon de lucru… Remorca sa a fost ținută în conservare într-una din
halele depoului din Bariera Traian, alături de colegele sale precum și de “suratele”
bondarilor din Dresda… Iată că săptămâna trecută, ea a revenit în depoul de pe
Magistrală. Se spune că 1269 a readus-o aici, însă nu pentru a-l ajuta
în privința călătorilor. Se mai spune că în cursul săptămânii trecute, 1269 și 1276
au lucrat pentru ultima oară împreună… Și a fost doar o simplă deplasare, așa,
ca un scurt remember…
Ce dragi imi erau si tramvaiele acestea...Acesta cu reclama Sixtuwohl si cel cu Tengelman imi placeau la nebunie.Pacat de ele...
RăspundețiȘtergere