sâmbătă, 19 octombrie 2013

În umbra unor eroi: “bondarii” de Dresda

Uzinele CKD au conceput, dealungul timpului, multe bijuterii pentru… “aripa estică a Europei”. Orașul nostru s-a bucurat de primele tramvaie Tatra T3R în prima jumătate a anilor 70; mijloace de transport noi și moderne pentru acele vremuri.
Pe urmă, au fost achizițiile S.H. din Magdenburg și mai apoi la aproximativ cinci ani diferență, cele din Dresda: bondarii
Timp de mai bine de un deceniu, electricele cehești au sprijinit transportul gălățean așa cum au știut mai bine. Ambiția lor, susținută de personalul celor două depouri locale a oferit rezultate excepționale.

Sfârșitul primului deceniu al acestui secol a impus pensionarea bondarilor; dintre aceștia 1306 continuă să activeze pe liniile depoului din Bariera Traian, ca vagon de lucru iar 1310 încă mai zâmbește după ședința foto (oferită aici, pe blog)…

O revizie tehnică și o variantă pe traseele rămase active în orașul nostru; asta e tot ce așteaptă bondarii! O șansă de a dovedi ceea ce înseamnă un suflețel mecanic generat prin pasiune, pricepere și profesionalism!

Și-au pierdut strălucirea dar nu și dorința de a servi transportul nostru local… Profesioniștii domnului inginer Culiță Paraschiv le-ar activa cu dragă inimă dacă serviciile lor ar fi – din nou – necesare. Speranța moare ultima!

-1305:







-1307:







-1308:








-1309:









-1311:





-1312 – primul bondar trimis la… “ghilotină”:






-1313:






-1314:









-1315:






 
-1316:





2 comentarii:

  1. Saracele...le mananca rugina...De ce sa nu le reactiveze,ar fi perfecte pe liniile 1 sau 8 eventual 40

    RăspundețiȘtergere
  2. Fiindca ZGT-urile sunt mult mai noi, mai comode si mai silentioase... Si fiindca, in prezent (cel putin) ele reusesc s-acopere itinerariile ramase active pentru transportul urban electric, pe sine...

    RăspundețiȘtergere