Terminalul din Centru a fost activ pentru
aproape douazeci de ani. Puţini îşi mai amintesc probabil de scopul înfiinţării
sale: acela de a permite înfiinţarea, din motive ce ţineau de economia de
carburant, formelor scurte ale unor trasee.
Acestea erau utilizate în zilele de sâmbătă şi duminică precum şi între orele
de vârf din cursul săptămânii.
De exemplu, traseul 10, care în acea
perioadă mergea între Micro 19 şi Parcul C.F.R. avea ca formă scurtă traseul
15, ce cobora din Micro 19 până în Centru. Traseul 24 („traseul tineretului”)
asigura legătura între Micro 40 şi I.L.T.G. (INTFOR-ul de astăzi) iar forma sa
scurtă era 34: Micro 40 – Centru. (...)
Terminalul din Centru se afla la
intersecţia străzilor Bălcescu cu Brigadierilor (acolo unde a fost pizzeria
Daisy) şi în prezent aparţine Bisericii Adormirea Maicii Domnului şi găzduia,
pe lângă autobuze, şi staţie de taxiuri. În terminal se intra din strada
Brăilei, pe lângă Hotelul Dunărea, unde era amenajată staţia de coborâre.
Autobuzele intrau apoi în rondou şi aşteptau orele de plecare în noi curse. Prima
staţie de urcare se numea – ca şi terminalul – Centru însă era amplasată pe
strada Brăilei, după intersecţia acesteia cu strada Bălcescu (staţia mai era
cunoscută şi sub denumirile „Loto Pronosport” sau „Femina”).
În ceea ce priveşte economia de
carburant, o altă măsură implementată (şi) la I.J.T.L. Galaţi din cursul anului
1984 au fost buteliile cu gaz metan. Pe atunci aveam trei tipuri de autobuze în
serviciul transportului public local: Ikarus 280, Roman 112 şi DAC 117.
Ikarus-urile 280 şi DAC-urile 117 erau modelele prevăzute cu articulaţie (de
aici şi porecla de „râme”) şi „purtau” câte trei butelii. Roman-urile 112 („bombardierele”)
aveau doar două butelii.
Iată, mai jos, o superbă amintire din anii 80,
cu două articulate DAC aflate în staţia de coborâre din dreptul Hotelului
Dunărea:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu