Începutul anilor 80 a adus pe bulevardul
George Coşbuc reţea de tramvai de la intersecţia cu strada Tecuci până la cea
cu Ştefan cel Mare (şi de acolo, până la Cimitirul Israelit). Traseul care
străbătea în mod integral acest segment electrificat avea numărul 57.
Pe urmă, au venit traseele care
asigurau legătura între I.P.L. (Comat) şi Piaţa Centrală, respectiv Bazinul
Nou, cu coborâre pe strada Bucovinei şi mai apoi pe strada Traian. Fluxul maxim
a fost atins în a doua jumătate a anilor 90, când strada Basarabiei a fost parţial
închisă pentru lucrări de modernizare iar traseele care o străbăteau au fost
nevoite să adopte ruta alternativă de pe strada Bucovinei.
Astăzi, traseul 57 nu mai există, la
fel ca multe alte trasee de tramvai care au rulat pe bulevardul Coşbuc. Astăzi
mai avem doar pe „veteranul 39”, care continuă să parcurgă bulevardul Coşbuc
între Pationar şi Spitalul Sf. Parascheva... Celelalte linii care coboară spre
Piaţă şi Bazin, tranzitează bulevardul menţionat anterior prin intersecţia acestuia
cu strada Basarabiei.
Mai jos, o fotografie aparţinând http://strassenbahn-online.de/Betriebshof/Tatra/KT4D/index.html#Rumaenien
, descoperită de Pavlos Andreas, o amintire care datează de la începutul anilor
2000, atunci când tramvaiele traseului 44 foloseau calea de rulare disponibilă
dintre Patinoar şi fostul I.S.C.L.
S-a turnat asfalt peste liniile acestea nu?
RăspundețiȘtergereDa. Ca si peste cele din preajma fostului capat de linie al traseului 50, de la intersectia strazilor Dogariei cu Portului...
RăspundețiȘtergere