duminică, 11 martie 2012

După-amiaza dinaintea lucrărilor

Astăzi (teoretic vorbind) a fost ultima zi în care tramvaiele au ajuns la capătul de linie din Micro 20... Urmează o pauză de un an şi jumătate în care transportul în zonă va fi asigurat de autobuze şi midibuze. Da, după trei ani de lupte „eroice” cu valurile birocraţiei precum şi cu propriile legi şi principii, aleşii noştri au reuşit să ducă la îndeplinire una dintre promisiunile făcute. Să vedem partea plină a paharului, şi anume că vom avea patru străzi modernizate: Asachi – Frunzei – Stadionului – Oţelarilor.
În cursul acestei după-amieze am găsit de cuviinţă c-ar fi frumos să surprind într-un set de fotografii cele patru străzi care vor fi „cosmetizate”. Să ne amintim cum arătau înainte de începerea lucrărilor, să ne amintim şi de epoca de aur când s-au făcut multe lucruri utile în ceea ce priveşte transportul în comun, în special cel ecologic, pe baza tramvaiului.
Aşadar... să pornim într-o scurtă incursiune pe cele patru străzi amintite. Vom pleca de la intersecţia străzilor Siderurgiştilor şi Asachi:


-vedere asupra căii de rulare a tramvaielor din dreptul Spitalului de Pediatrie:

-zona unde se presupune că se va realiza joncţiunea dintre tramvaie şi autobuzele care vor prelua călătorii pentru a-i duce spre Micro 19/20:

-intersecţia cu strada Anghel Saligny (pe unde vor întoarce tramvaiele 7 şi 39):

-1327 şi 1342 la datorie, pe strada Asachi, în dreptul Bingo Europa:


-la Flora, lângă una dintre staţiile încăpătoare ale Transurb-ului, promovând totodată o imagine modernă:



-ne continuăm drumul cu... ZGT-ul 1251 şi trecem de pe Asachi...

-...pe Frunzei (la intersecţia cu strada Prelungirea Brăilei, în faţă la Grandly):

-o scurtă privire înapoi...

-... şi iată-ne printre pietre cubice, gropi şi noroaie:


-amintiri din urmă cu doi ani, când strada Frunzei a primit un alt set de reparaţii iar tramvaiele au circulat pe-un singur sens. De asemenea, putem observa că bordurile au fost scoase iar trotuarul spart, semn că lucrările vor demara în forţă:

-ne întâlnim cu 1257 şi 1253:




-într-un final glorios ajungem în preajma intersecţiei cu strada Brăilei:

Traversăm regulamentar (prin alte noroaie) şi ajungem pe strada Stadionului:

-aici ne întâlnim cu 1265...

-... iar în intersecţia străzii Stadionului cu bulevardul Oţelarilor, îl surprindem şi pe 1328:

-o nouă privire asupra intersecţiei...

-... şi mai apoi câteva vederi asupra infrastructurii de tramvai de pe acest bulevard. Pe fundal, clădirile impunătoare ale cartierului Micro 19... Avem ocazia să ne reîntâlnim cu Tatra 1327, pornită într-o nouă aventură:



În staţie la Billa 1 (sau Oficiul Poştal 13 sau Casata, conform denumirilor din trecut). Vederi cu bulevardul Oţelarilor:
-spre Cinema Dacia...

-spre intersecţia cu Stadionului (de unde am venit). De asemenea puteţi observa, în ambele fotografii, refugiul pentru călători:

Ajungem la capătul de linie, unde 1328 îşi aşteaptă călătorii. Iată-l mai jos...


...precum şi câteva fotografii realizate înaintea buclei specifice terminalului:


-unul vine altul pleacă:

-1342 şi-a adus cu bine călătorii la destinaţie...

Revenim asupra terminalului... aspecte de la intrarea...


-şi ieşirea din buclă:


Turul nostru se încheie aici. Aştept, ca şi dvs., să vedem cum vor evolua lucrările şi cum se vor prezenta cele patru străzi după modernizare.

Un comentariu:

  1. Foarte bun articolul. Ca si dvs., sunt foarte interesat de mersul acestor santiere.

    RăspundețiȘtergere