sâmbătă, 24 martie 2012

Piaţa Oţelarilor: un vechi panou de staţie, ecou spre pasiune

Până în cea de-a doua jumătate a anilor 90, traseul de autobuz numărul 28 a stat în slujba călătorilor; unii dintre gălăţeni încă îşi mai amintesc de cele două terminale pe care le-a avut acest traseu (prima oară, ocolind rondul tramvaielor pentru a staţiona în faţă la Cinema Dacia, a doua oară, la peroanele din Micro 19, alături de „geamănul 29”...).
În anii de după Revoluţie, regia de transport local a evoluat iar traseul 28 a ajuns o amintire. Ei bine, eu respect amintirile şi m-am bucurat nespus atunci când am primit (de la un bun prieten) unul dintre panourile de staţie care aminteau de acest traseu: e vorba de cel care era amplasat în staţia intitulată Piaţa Oţelarilor, staţie care acum se numeşte Cinema Dacia (în terminologia Transurb-ului) sau Lupul de Mare (în terminologia operatorilor privaţi).
Eu... eu prefer vechea denumire care vorbeşte despre gloria cartierelor 19 şi 20 din perioada comunismului. Piaţa Oţelarilor există şi acum dar localnicii preferă s-o numească Piaţa Micro 20...
Am multe amintiri care implică traseul 28, de la vizitele la cinematograful Dacia la spectacolele găzduite – cândva – de Sala Sporturilor precum şi la plimbările prin parcul de lângă Plaja Dunării. Ca pasionat, nu pot uita călătoriile cu articulatele 8135, 8179, 8266 sau 8378...
Mi-a trebuit aproape doi ani să refac acest panou; într-un final am reuşit. Mă bucur că l-am salvat înainte de modernizarea celor patru străzi care cu siguranţă că l-ar fi înghiţit în toiul ei. Pentru mine, orice amintire contează... Sper să mă înţelegeţi:







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu