vineri, 2 martie 2012

Întoarcerea din trei mişcări

De câte ori ajung în dreptul INTFOR-ului şi văd... terminalul improvizat pentru mijloacele de transport ale Transurb-ului, îmi amintesc de întoarcerea din trei mişcări pe care o învăţam cu instructorul meu în anul 2000...  De ce zic aceste vorbe? Fiindcă, din lipsa unui capăt de linie adecvat, autobuzele de mare şi medie capacitate ale Transurb-ului sunt nevoite să întoarcă în mijlocul drumului! Ruşinica se sparge în capul Primăriei, incapabile sau poate nepăsătoare (!) să amenajeze şi implicit gestioneze un nenorocit de rondou!
Vine, aşadar, vorba din trecut: cum naiba, în epoca de aur, s-au făcut terminale spaţioase atât pentru autobuze cât şi pentru tramvaie iar acum, cu toată „democraţia” şi tot „modernismul” nu suntem  capabili să oferim principalului operator de transport local o blestemăţie de... rotocol pe care să-şi găsească loc mijloacele pe care le deţine?! Ah da, Primăria refuză multe idei de... la obraz, fiindcă nu sunt fonduri! Să nu începeţi cu expansiunea auto fiindcă asta nu reprezintă o scuză!
Ei bine, lipsa unui rondou adecvat capătului de linie de la INTFOR poate cauza accidente, şi asta tocmai din cauza acelei manevre din trei mişcări pe care MAZ-urile, COBRELE, DAB-urile şi DEN-urile trebuie să le efectueze peste sensurile de mers de pe strada Portului. Ne-am învăţat ca, până nu se întâmplă o tragedie, să nu se ia măsuri! Până nu ţipă presa, până nu se fac emisiuni televizate şi implicit proteste din partea localnicilor, nu se face nimic!
Să aruncăm, din nou, o ocheadă în trecut: anii 80 – autobuzele articulate şi ROMAN-urile 112 întorceau la I.L.T.G., pe-un rond micuţ dar eficient. O să mă întrebaţi (probabil), ce naiba s-a întâmplat cu acest rond... Ei bine, el există şi azi dar, atunci când nu este ocupat de TIR-uri, e ocupat de... zăpadă sau gunoaie. Da, ar fi o soluţie: să profităm de ceea ce s-a făcut „cândva” dar cu ajutorul Poliţiei fiindcă spiritul civic şi respectul faţă de transportul local s-au diminuat şi continuă să se diminueze.
Un nou terminal?! Mai modern, mai... a la vest?! Că doar INTFOR-ul o duce bine şi cred că are tot interesul pentru a asigura (desigur, cu sprijinul Primăriei) un terminal adecvat pentru maşinile care îi aduc angajaţii în timp, la serviciu! Haideţi să vă vedem, competenţi iubitori de efort minim şi salarii cât carul”!

Întoarcerea din trei mutări:




Şi capătul de linie ce-ar putea fi activat...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu