marți, 12 februarie 2013

Pe bulevardul Dunărea

Mulţi dintre dvs îşi amintesc de „gemene”... cele două trasee care aveau aceleaşi terminale (Micro 19 respectiv Gara C.F.R.) şi itinerar comun în proporţie de 80%, gestionat însă în mod alternativ. Diferenţa era stabilită „sus, în deal, în dreptul Judeţeanului”. Aici, 29 mergea înainte, pe strada Brăilei, împreună cu liniile 13 şi 15 pe când 28 o „cotea” pe la Sala Sporturilor împreună cu 10 pentru a ajunge pe Oţelarilor şi, mai apoi, în terminalul din cartierul Micro 19.
La începutul anilor 90, traseele 10, 13, 15 şi 28 au devenit istorie odată cu dezvoltarea activităţii troleibuzelor între Micro 19 şi Parcul C.F.R.
29 a supravieţuit şi şi-a păstrat configuraţia până în a doua jumătate a deceniului menţionat anterior, când s-a decis devierea acestuia pe bulevardul Dunărea. Titularele care au prins din plin această modificare au fost Rocar-ul BZE şi DAC-ul articulat 8140. Pe lângă acestea, în poziţii fruntaşe s-au mai aflat „cocoţatele” BWV, CHF şi GGI precum şi articulatul 8144, în ultima sa perioadă de serviciu în slujba călătorilor.
Şi astăzi, maşinile lui 29 continuă să alerge prin această locaţie... Nu mai sunt autohtonele Rocar-ului ci Prestij-urile şi Cobrele turceşti, DAB-urile daneze, Den-urile olandeze sau... MAZ-urile belaruse.
Iată două instantanee realizate într-o după-amiază rece şi ploioasă de duminică, pe bulevardul Dunărea, cu MAZ-ul 630 angajat să deservească linia 29:



2 comentarii:

  1. 10 nu e istorie, 10 a supravietuit si el. Cartier Siret-Intfor. Inainte sa fie Cartierul Siret isi avea capatul la Sala Sporturilor, nu?

    RăspundețiȘtergere
  2. Traseul 10 in varianta care a prins Revolutia era Micro 19 - Parc C.F.R. cu deplasare pe bulevardul Otelarilor. Era, practic, forma deviata si totodata complementara (in ceea ce privea graficul) a fostului 13 (actualmente 102). 10 a fost desfiintat dupa introducerea troleibuzelor. A aparut cativa ani mai tarziu (in 1996), odata cu achizitia primelor Rocar-uri U312B (lotul PNY, SHO - SHS). S-a numit 10b fiindca era o varianta mai scurta decat cea anterioara: Micro 19 - Gradina Publica. Varianta actuala: INTFOR - Cartier Dimitrie Cantemir a aparut mult mai tarziu.

    Deci, traseul 10, in prima sa configuratie, este istorie. La fel si traseul 15. In trecut deservea legatura intre Micro 19 si Centru iar in prezent alearga intre Piata Centrala si INTFOR. Numerele de linie au fost activate dar itinerariile s-au modificat.

    RăspundețiȘtergere