După cum s-a observat de când a fost dat în folosinţă şi până la începerea lucrărilor ISPA de lângă IVAS, traseul 16, în formatul ales, nu s-a bucurat de un număr prea mare de călători. E drept, această rută a luat naştere ca urmare a propunerilor primite la sediul regiei noastre de transport în comun dar itinerariul n-a fost unul care să justifice raportul principal dintre încasări şi consumul de motorină.
Prin urmare, la o primă analiză, ajungem la concluzia că zona „privată” de operatorii de transport din urbea noastră (privaţi sau „de stat”) este cea cuprinsă între Trecere Bac şi strada Brăilei. Dat fiind:
-fluxul de mijloace de transport;
-fluxul de călători;
-acoperirea zonelor de interes funcţie de frecvenţă;
-consumul de carburant;
-numărul de persoane care vin... „de peste Dunăre” la noi în oraş şi implicit, locaţiile vizate de acestea,
ajungem la concluzia că ruta cea mai bună pentru traseul 16 ar fi o legătură între cartierul Dimitrie Cantemir şi Trecere Bac cu deplasare pe bulevardul Oţelarilor şi strada Stadionului şi, de asemenea, cu intrare la Real şi Selgros.
Fireşte aici naşte întrebarea logică „De ce aşa?”. Să vedem ce păreri am cules până acum, păreri care să justifice această propunere:
-majoritatea precupeţilor de la Zaclău (precum şi din zonele învecinate) preferă, pentru vânzarea produselor sau pentru cumpărături necesare, „de la oraş”, două zone: Piaţa Ţiglina şi Pieţele din Micro 19, 20, unde produsele se bucură de preţuri mult mai bune decât în Piaţa Centrală;
-suplinirea transportului în comun în cartierele 19 şi 20, pe porţiunea pe care, în prezent activează doar linia 10, cu o frecvenţă destul de nefericită;
-asigurarea legăturii dintre locuitorii cartierului Cantemir şi principalele supermarket-uri/hypermarket-uri din vecinătate (Billa 1, Kaufland, Real, Selgros);
-asigurarea transportului unor elevi din cartierele Micro 19 şi 20 spre unităţile de învăţământ din Ţiglina I precum şi din Complexul Francezi (ruta este foarte apropiată de aceste unităţi şi ar decongestiona organigrama actuală a repartiţei autobuzelor pe rutele deja existente);
-acoperirea zonei de „eficienţă” pe care a avut-o traseul 23 (singura care nu a avut de suferit – propriu-zis, ca statistică – din cauza graficului liniei private 84. Deşi pe porţiunea amintită, cele două linii erau suprapuse);
-propunerea prevede, de asemenea, utilizarea acestui traseu între orele 6:00 şi 18:30, când traficul de călători este optim.
Poate că o nouă organizare a lui 16 ar aduce un plus de câştig Transurb-ului şi implicit, celor care apelează la serviciile sale.
*foto: pe vremea când 16 era activ şi deservit de Isuzu-uri şi Prestij-uri...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu