Dacă ar fi să traducem, din olandeză, semnificaţia iniţialelor ZGT, adică Zwevend Geleed Tramrijtuig, am obţine un... tramvai plutitor articulat. Desigur, am adăuga aici colaborarea Holec-Duewag, care, prin performanţă, a născut două generaţii de tramvaie olandeze: prima, între anii 1981 – 1985, marcând seria 7 (cincizeci de tramvaie, numerotate de la 701 la 750) şi a doua, între anii 1984 – 1988, marcând seria 8 (alte cincizeci de tramvaie, din 95 dorite, care au primit numere de parc de la 801 la 850).
Culmea ironiei, produsele seriei 7 au fost mult mai bune decât cele ale seriei 8. Logica acestei involuţii vorbeşte însă despre adaptarea ideală la regimul de transport olandez precum şi despre raportul eficienţei urbane. Prin urmare, haideţi să vedem diferenţele dintre seria 7 şi seria 8 a tramvaielor Duewag-Holeg ZGT6, dar nu înainte de a menţiona că Transurb Galaţi deţine 15 bijuterii din seria 8 – plus un donor (la care urmează să se adauge, în viitorul apropiat, încă 12 active) din a doua jumătate a anilor 2006 pe când Braicar Brăila optează pentru seria 700...
Încă odată, calitatea şi seriozitatea vestică ne oferă o mână de ajutor în promovarea transportului local românesc:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu