duminică, 3 iunie 2012

În casa tramvaielor

Prin amabilitatea conducerii Transurb-ului, astăzi am mers împreună cu bunul meu prieten, Terry Lawson, într-o scurtă vizită la depoul de tramvaie de pe Magistrala C.S.G., depou pe care eu nu l-am mai văzut şi implicit fotografiat din 2009.
Ca şi-n urmă cu trei ani, depoul m-a impresionat prin ordine, curăţenie şi nu în ultimul rând, prin personalul care se ocupă cu profesionalism de întreţinerea tramvaielor gălăţene. Doamna care ne-a însoţit astăzi, prin depou, a fost un ghid excepţional şi ne-a acordat posibilitatea de a realiza fotografii inedite atât echipamentelor de lucru din hale cât şi interioarelor unor tramvaie dragi nouă. De asemenea, dumneaei ne-a oferit explicaţii şi totodată informaţii de natură tehnică. Pe această cale doresc ca alături de colegul meu, să-i mulţumesc încă odată!
O parte din tramvaiele retrase (temporar sau definitiv) din circulaţie au fost garate pe liniile din extremităţile nordice ale depoului. Cu puţine excepţii, sunt aceeleaşi pe care le-am surprins odihnindu-se şi-n anul 2009 numai că poziţia lor s-a schimbat, semn că au fost manevrate cel puţin pe liniile depoului.
Să începem cu Tatrele T4 din Dresda: câteva dintre ele au fost mutate de pe liniile de rezervă pe cele derivate de la principalele existente la intrarea în depou. Nici una dintre acestea şi nici o remorcă aferentă nu a fost casată.
Iată o parte dintre „bondari”...







... precum şi un set de fotografii realizat în interiorul Tatrei 1306 (ex-57, ex-0081 conform numerotării din 2007):









Continuăm cu Tatrele KT-4D. După cum am mai menţionat, două dintre acestea, 1332 respectiv 1340 au fost scoase la licitaţie; se pare că nimeni nu a fost deocamdată interesat de ele. Haideţi să le vedem până să nu fie prea târziu pentru... foto-amintiri:



Printre absenţi:
-1335;

-1320;

-1345;

-1349;

-1343;

-1350;


-1330.

Şi activi:



Să vedem acum şi un set de fotografii cu interiorul Tatrei 1322:








În tabăra Duewag-urilor, scorul este egal: doi la doi. 1267 şi 1269 sunt utilizate rareori, în special la convenţii sau pentru deplasarea căruciorului cu materiale între depouri pe când 1266 şi 1268 lenevesc pe linii. Dintre acestea, 1266 este singurul care şi-a păstrat remorca. Celelalte trei au fost decuplate de la vagoanele motoare şi nu le-am observat în cadrul depoului.



Duewag-ul căruia i-am fotografiat interiorul este 1266:















Majoritatea ZGT-urilor erau ieşite la locale iar altele urmau să intre în tura de după-amiază. Iată-le aşteptându-şi vatmanii:


De asemenea, am avut ocazia să descoperim doi dintre cei trei absenţi din rândul tramvaielor ZGT: 1263 (se pare c-a fost refăcut şi va reveni în curând la trasee) şi 1256, tras pe o linie de rezervă, alături de Tatrele T4, semn că mai are de aşteptat până va lua din nou contact cu călătorii.


Am vizitat apoi o parte dintre hale.

 Într-una din acestea l-am găsit pe 1336...


... şi două dintre cele trei pluguri utilizate iarna: pe cel roşu – 1302 şi pe cel galben – 1303:


Iată aspecte din cea de-a doua hală, cu echipamentele de ridicare, macazul de orientare pentru boghiuri precum şi rampa de acces pentru relee/contactori.



De asemenea, iată şi câteva scaune care au aparţinut tramvaielor Timiş 2, supravegheate de-un paznic de încredere:

Tot aici l-am descoperit şi pe 1329, proaspăt vopsit...

Revenim în curte unde descoperim boghiurile vagonului cisternă 1301...



... rezervorul de apă pe care acesta l-a transportat pentru aproape un deceniu...

... şi ceea ce a mai rămas din el:

Liniile de tramvai înlăturate de cei de la Tancrad de pe tronsonul Asachi – Oţelarilor au fost, deocamdată, depozitate în curte şi strânse în grămezi ordonate:

Ultimul aspect pe care l-am vizat în cursul vizitei noastre au fost auto-utilitarele: RABA 72-TRE precum şi Roman-ul de intervenţii 38-TRE, cu remorcă, promovând un aspect curat, îngrijit.


A fost un moment magic, un moment în care ne-am întâlnit cu mijloacele de transport pe care le îndrăgim şi le respectăm, un moment în care am aflat mai multe informaţii despre ele, în compania profesioniştilor, un moment pe care-l datorez conducerii Transurb-ului, un moment pe care mă bucur că l-am împărţit cu voi, dragi pasionaţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu