Spre sfârşitul anilor 2000, atât datorită fluxului de călători interesaţi de legătura dintre grupul de cartiere Micro 18, 19, 20 şi 21 şi Gara C.F.R cât şi datorită legăturilor oferite de regia noastră de transport între locaţiile menţionate (mai precis, ruta 29, deservită cu o frecvenţă prea mare pentru călători), s-a optat pentru introducerea traseului de tramvai 37.
Optimă decizie din punctul meu de vedere: „colaborarea” dintre autobuze şi tramvaie ar fi mişcat urbea în direcţia dorită de mulţi călători...
Din păcate, privaţii au fost... „pe felie” şi cu sprijinul autorităţilor, au făcut ca traseul 64 să devină... suplementarul serviciilor oferite de Transurb între Micro 19 şi Gară. Între timp, traseul 37 obţinuse aprobarea Consiliului Local. În ciuda evoluţiei private, regia de transport local continua să spere în fosta linie electrică, în special datorită legăturilor cu Siderurgiştilor, Basarabiei şi Traian dar... fir-ar să fie, politicienii noştri dornici de căpătuială au cerut închiderea străzii Mihai Bravu... Pe motiv că la trecerea tramvaielor cad... pereţii unor „case de patrimoniu” de care nimeni nu s-a îngrijit până acum dar care iată c-au devenit aşa, pe nesimţite, subiect de... „cum să-mi manifest iubirea politică faţă de localnici”.
Să-mi fie scuzată această pornire radicală! Dar... dacă dumnealor ar fi luptat pentru binele urbei atunci ar fi căutat să sprijine şi implicit să modernizeze liniile de tramvai spre Gară! O ASEMENEA ACŢIUNE AR FI CERUT LOGICĂ ŞI CUGETARE NU VARIANTA DRUMULUI SCURT (ŞI LIPSIT DE PERSPECTIVĂ).
Pregătirile pentru relansarea traseului 37 au murit din faşă. Iar amintirile m-au „năpădit” dintr-odată când am văzut vatmanul unui tramvai montând plăcuţa de linie corespunzătoare într-unul din terminale. Pe spate era scris... 37. Şi era o plăcuţă nouă, care intenţiona să bucure călătorii fideli ai Transurb-ului...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu