Începând de această luni, mijloacele de transport ale regiei noastre locale (la care se adaugă şi microbuzele circulând în regim privat) nu mai străbat strada Bălcescu. Motivul este simplu: trecerea maşinilor grele „deranjează” conductele de apă montate în urmă cu aproximativ 3 ani, prin proiect ISPA. Interesantă situaţie: după terminarea primului set de evenimente care a necăjit circulaţia acestei artere am avut ferma convingere că autobuzele, midibuzele şi microbuzele vor alerga ani buni în slujba călătorilor, dat fiind faptul că lucrarea respectivă s-a efectuat în condiţii serioase şi cu materiale de calitate, pentru care s-au încasat bani, s-au asumat responsabilităţi şi s-au făcut promisiuni.
Ei bine, dragii moşului, lucrurile n-au stat deloc aşa... Asfaltul şi-a dovedit compoziţia precară (şi nicidecum nemţesc, „A Classe” – cum se tot auzea pe şantierul anilor 2009...), programa s-a dovedit slab organizată (după ISPA au venit schimbările şi racordurile ţevilor de gaze, altă spargere, altă distracţie) iar acum, conductele ne vorbesc despre ceea ce înseamnă raportul calitate – preţ cât mai ieftin...
Dacă ar fi să urmărim evoluţia lucrărilor desfăşurate de societate de-alungul istoriei, vom descoperi că de la stilul trainic, menit să dăinuie secole de-a rândul, am „evoluat” la lucrările super-flu, în care calitatea este eclipsată de strălucirea banului iar legile par să sprijine... „castele din nisip”.
Să ne întoarcem însă la ale noastre; strada Bălcescu bifează... runda 5 într-ale modernizării. Da, 5 runde în aproximativ 3 ani, 5 runde cu răscoliri în adâncime, răscoliri de suprafaţă, 3 asfaltări şi o bordurare... Între timp, maşinile Transurb-ului şi cele ale operatorilor privaţi s-au mutat pe sensul destinat (până-n această luni) troleibuzelor de pe Domnească iar autoturismele continuă să tranziteze... „zona de război”.
Practic, am revenit la toamna anului 1998, înainte ca edilii să voteze pentru sensul unic de pe Bălcescu. Până atunci, traseele de autobuz care plecau de la terminalele din Gara C.F.R., Grădina Publică şi Parcul C.F.R. mergeau tur – retur pe strada Domnească (fostă Republicii). Pe retur, după staţia de la Liceul de Artă, urma cea de la Teatrul Dramatic, apoi Magazin Modern (acum Parc Eminescu) şi, în fine, Centru.
Ce-a fost în trecut... a prins din nou contur. Prin urmare:
-toate traseele care pleacă de la Grădina Publică, Gara C.F.R. respectiv Parcul C.F.R. urmează cursul troleibuzelor de pe strada Domnească. S-au pierdut staţiile de la Mioriţa, F.S.E.A., L.V.A. şi Albatros iar staţia Centru a fost mutată în faţa blocului H (acolo unde a fost până în a doua jumătate a anului 1998), adică „după colţ, pe Brăilei, la nici 30 de metri de staţia de până acum”;
-linia 11 ajunge în Piaţa Centrală pe strada Eroilor şi iese în Brăilei pe strada Sf. Spiridon (fost 7 noiembrie).
Să vedem acum şi câteva aspecte pe care le-am cules „din teren”:
-foto 1: autoturismele parcate pe sensul de circulaţie spre intersecţia cu Brăilei au fost îndepărtate; Poliţia a dat o mână de ajutor pentru fluidizarea traficului;
-foto 2 şi 3: retur ca pe vremuri: intersecţia dintre Domnească şi Brăilei dar nu cu DAC 117 ci cu MAZ 203;
-foto 4 – 7: staţie mutată... acolo unde a fost cândva: în faţa blocului H. Umbra pomilor din oprirea recent reînfiinţată combate riscul de insolaţie din fosta oprire;
-foto 8 şi 9: după „Universitate”, următoarea staţie a lui 11 este cea de lângă Policlinică (pe strada Eroilor): liceenii renumitului „Vasile Alecsandri” vor avea de făcut doar câţiva paşi până la unitatea lor de învăţământ...;
-foto 10 – 12: traseul 11 opreşte, din această luni, în terminalul liniei 12, aflată la câţiva zeci de metri de rondoul din dreptul Pieţei Centrale. Şi 15 s-a întors aici, după modificarea şi implicit reînfiinţarea lui 35;
-foto 13: pe strada Sf. Spiridon: staţia de la Biserică care beneficiază în prezent de flux mediu de călători;
-foto 14: luni, prima zi a implementării modificărilor, când strada Sf. Spiridon, deşi cu sens unic, era o pacoste pentru orice autobuz al liniei 11;
-foto 15 şi 16: miercuri, lucrurile s-au limpezit. Iată cum autobuzele de mare capacitate beneficiază acum de banda lor de deplasare. DECI, DACĂ SE VREA, SE POATE GESTIONA CU EFICIENTĂ HAOSUL AUTO URBAN!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu