Basarabiei cu Coşbuc... Sau „T-ul” până unde cândva alergau tramvaiele. Din păcate pentru unii şi din fericire pentru alţii, porţiunea dintre intersecţia la care fac referire şi Pationar a renunţat la mijloacele de transport electrice. Da, politica retardă a deceniului trecut precum şi interesele locale ale unor „burtoşi teatrali”, dornici să smulgă un plus de voturi prin demagogie, au redus din eficienţa unui transport ecologic aflat în slujba călătorilor...
Prezentul pare o ironie pe care, siliţi de împrejurări, tre’ s-o înghiţim; azi, intersecţia Basarabiei cu Coşbuc, e traversată doar într-o singură direcţie...
Tradiţia moare încet, sub prostie şi indiferenţă. Şi tot ceea ce am făcut cândva, din respect pentru clasa muncitoare, se şterge încet, încet...
Am mai spus-o şi o repet din nou: sunt multe lucruri frumoase pe care le doreşte Transurb-ul în ceea ce priveşte un transport modern, civilizat, ecologic... Din păcate, în ultimii ani, aceste lucruri nu s-au bucurat de prea multă atenţie din partea edililor noştri; câte linii de tramvai sau de troleibuz s-au deschis la Galaţi din 1992 şi până-n prezent?! Câte propuneri de extindere a reţelei ecologice de transport au fost dezbătute în şedinţele C.L.-ului?!
Acum, că avem un nou primar şi implicit o conducere împrospătată la cârma oraşului, sper ca unul dintre punctele care se va bucura de atenţie va fi transportul în comun. Nu mă aştept în următorii ani să văd un oraş brăzdat de reţele de tramvai şi troleibuz. Nu. Sper însă la o investiţie treptată, bazată pe logică, bunsimţ şi eficienţă în ceea ce priveşte reinstaurarea unor... aspecte normale pe care cei de până acum şi-au bătut joc de ele.
Iată, mai jos, 36-le deservit de midibuze şi 44-ul încă aflat sub jurisdicţia tramvaielor...
Basarabiei a fost modernizată pe unele segmente. Ce-ar fi fost dacă şi bulevardul Coşbuc s-ar fi bucurat de linii de tramvai schimbate, de la Patinoar până la intersecţia cu Basarabiei?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu