În perioada
anilor 1980 – 2000 am avut multe trasee de tramvai care s-au bucurat de flux
maxim de călători. Erau vremurile bune ale urbei noastre, vremuri când
industria era în floare… Acele vremuri au apus și, odată cu ele, o mare parte
dintre traseele electrice au fost declarate nerentabile și desființate.
Astăzi, 39 este
una dintre liniile principale deservite de tramvaie. Este o legătură cu vechime
care însă, în urmă cu aproximativ două decenii, era deservită de vagoane Timiș
- și uneori Tatre T3R – solitare. Exista
diversitate, exista frecvență, exista interes și respect pentru transportul
ecologic.
Legătura electrică dintre Micro 19 și Cimitirul
Israelit străbate orașul de la sud la nord și nu duce
niciodată lipsă de călători. Putem spune că, alături de liniile 7 și 8
(deocamdată suspendate), această legătură susține rentabilitatea tramvaielor
într-un oraș aflat într-o continuă decădere susținută de interese politice,
indiferență, lipsă de rațiune și comoditate.
Ce-am fost
cândva și ce-am ajuns… Îmi aduc aminte de vorbele pe care mi le-a spus cândva, în
cursul unei călătorii, un bătrân șugubăț: “Turma fără
cioban devine vulnerabilă și oricine o poate decima. Oile n-au personalitate…”
Traseul 39 a
cunoscut multe tipuri de tramvaie; în prezent, el este asigurat de Duewag-urile
ZGT 4/6, pregătite și întreținute corespunzător de eroii celor două depouri
locale. Pe bulevardul George Coșbuc, la datorie…
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu