vineri, 14 februarie 2014

Pe Coșbuc, cu 39

În perioada anilor 1980 – 2000 am avut multe trasee de tramvai care s-au bucurat de flux maxim de călători. Erau vremurile bune ale urbei noastre, vremuri când industria era în floare… Acele vremuri au apus și, odată cu ele, o mare parte dintre traseele electrice au fost declarate nerentabile și desființate.
Astăzi, 39 este una dintre liniile principale deservite de tramvaie. Este o legătură cu vechime care însă, în urmă cu aproximativ două decenii, era deservită de vagoane Timiș - și uneori Tatre T3R – solitare. Exista diversitate, exista frecvență, exista interes și respect pentru transportul ecologic.
Legătura electrică dintre Micro 19 și Cimitirul Israelit străbate orașul de la sud la nord și nu duce niciodată lipsă de călători. Putem spune că, alături de liniile 7 și 8 (deocamdată suspendate), această legătură susține rentabilitatea tramvaielor într-un oraș aflat într-o continuă decădere susținută de interese politice, indiferență, lipsă de rațiune și comoditate.
Ce-am fost cândva și ce-am ajuns… Îmi aduc aminte de vorbele pe care mi le-a spus cândva, în cursul unei călătorii, un bătrân șugubăț: “Turma fără cioban devine vulnerabilă și oricine o poate decima. Oile n-au personalitate…
Traseul 39 a cunoscut multe tipuri de tramvaie; în prezent, el este asigurat de Duewag-urile ZGT 4/6, pregătite și întreținute corespunzător de eroii celor două depouri locale. Pe bulevardul George Coșbuc, la datorie…
 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu