Prezentari mijloace de transport si diverse filmari efectuate din cabinele acestora

Loading...

Tramvaiele T3R/T4 / Timis 2 / KT-4D / ZGT 6 / Tatra T4D



Tatra T3/T4 – file de istorie

Prima Tatra T3R (R este simbolul stabilit de fabricant pentru ţara noastră) a venit la Galaţi în probe, în anul 1970 şi funcţiona la o tensiune de 750 V c.c. Până în 1975, Galaţiul avea deja 50 de astfel de tramvaie care au primit numere de parc de la 1 la 50. Prin 1978 au aparut primele tramvaie Timiş 2 si, la scurt timp după acestea, a venit un prim lot de tramvaie T4R care insă nu s-a acomodat prea bine in regimul nostru local. Astfel, cel de-al doilea lot compus din alte 10 T4R-uri a ajuns direct la Brăila... 
Primul lot de T4R-uri care a rulat la Galaţi a primit numere de parc de la 61 la 70.

La începutul anilor 90, mai precis în prima jumătate a acestora, o parte din tramvaiele T3R au fost retrase din circulaţie şi casate. Prin 1995 – 1996, a fost adus un lot de 6 Tatre T4D, din Magdenburg, (D reprezintă simbolul stabilit de fabricant pentru Deutschland – Germania). Aceste Tatre (fabricate între anii 1972 – 1976) au preluat o parte din numerele de parc lăsate libere de către T3R-urile casate... Astfel au fost „reactivate” 1, 2, 4, 7, 10, 11, 51...
Cu ajutorul fotografiilor realizate de pasionaţi, voi încerca să prezint, o parte din fostele tramvaie ce s-au aflat în slujba călătorilor şi care acum sunt doar amintiri... Să le revedem şi să sperăm că se vor mai găsi şi alte poze (pe net sau poate prin albumele colegilor/prietenilor interesaţi) care să întregească prezentarea. 

1 – T3R

Foto: anul 1992: -Thomas E. Fischer


1 – T4D: 0076 (conform numerotării din 2007)
-provine din Magdenburg
Foto IV: anul 2005: - Cătălin Ghiţă - http://tramclub.org
Foto V: anul 2006: - Ştefan Puşcaşu - http://tramclub.org






2 - T3R
Foto I: anul 1993: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film);

Foto II şi III: anul 2003: http://www.tramalbum.de/




2 – T4D: 0074 (conform numerotării din 2007)

-provine din Magdenburg
-spre sfârşitul activităţii sale a lucrat cu tramvaiul 51 pe post de remorcă
Foto I: anul 1996 - Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film);

Foto II-IV: anul 2003: http://www.shugotram.jp/
Foto V: anul 2008: - foto Terry Lawson - http://tramclub.org





3 – T3R: 0070 (conform numerotării din 2007)
-a fost utilizat pentru o perioadă de timp ca vagon de serviciu
Foto I: anul 1996 - Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film);

Foto II şi III: anul 2005: - Sergiu Gabriel Onofrei: http://tramclub.org
Foto IV şi V: anul 2008: - Sergiu Gabriel Onofrei: http://tramclub.org






4 – T4D: 0078 (conform numerotării din 2007)
-provine din Magdenburg
Foto I: anul 1996: r_walther:
https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/

Foto II-IV: anul 2003: http://www.shugotram.jp/
Foto V: anul 2005: Cătălin Ghiţă: http://tramclub.org
Foto VI: anul 2006: Ştefan Puşcaşu: http://tramclub.org







5 - T3R
III: anul 1970 - fotografii donate de un fost vatman care a preferat sa ramana anonim;

Foto IV:  anul 1978 - foto Olle S Nevenius http://tramclub.org
Foto V:   anul 1996: r_walther:
https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/








6 - T3R
Foto I: anul 1996: fotografie donata de un fost vatman care a preferat sa ramana anonim;

Foto II: anul 2003 (pe ultimul său drum): http://www.tramalbum.de/


7 – T4D: 0075 (conform numerotării din 2007)
-provine din Magdenburg
-spre sfârşitul activităţii sale a lucrat cu tramvaiul 10 pe post de remorcă
Foto I: anul 1996 - Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film);

Foto II: anul 2005: - Sergiu Gabriel Onofrei: http://tramclub.org
Foto III: anul 2006: - Attila Zsiros: http://tramclub.org
Foto IV: anul 2007: - Ştefan Puşcaşu: http://tramclub.org
Foto V: anul 2008: - Terry Lawson: http://tramclub.org
Foto VI: anul 2012: - Ovidiu Anghel (AmiralAOV):







8 - T3R

9 – T3R

Foto I: anul 1992 - Thomas E. Fischer
Foto II: anul 1996 - Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film);




10 – T4D: 0073 (conform numerotării din 2007)
-provine din Magdenburg
-spre sfârşitul activităţii sale a servit pe post de vagon-remorcă Tatrei 7
Foto II: anul 2002: www.przegubowiec.com
Foto III: anul 2008: - Terry Lawson: http://tramclub.org



11 - T4D: 0079 (conform numerotării din 2007) – 1319 (conform numerotării din 2008)
-provine din Magdenburg
Foto I: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film);
Foto II:   anul 1996: r_walther:
https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/

Foto IV: anul 2008: - Terry Lawson: http://tramclub.org




12 - T3R

13 - T3R

Foto II:   anul 1996: r_walther:
https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/



14 - T3R

15 - T3R

Foto: anul 1993: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film);



16 - T3R

Foto: anul 1982: http://tramways.blogspot.com/



17- T3R

Foto: anul 1995 - multumiri domnului  Costel V. Gheorghiu


19 - T3R


20 - T3R

Foto I: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film)


21 - T3R
Foto I: anul 1992: http://www.flickr.com/
Foto II: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film);

22 - T3R
Foto I: anul 1992 - Thomas E. Fischer
Foto II: anul 2003: http://www.tramalbum.de/



23 - T3R
Foto I:   anul 1996: r_walther:
https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/

Foto II şi III: anul 2003: http://www.tramalbum.de/




24 - T3R

Foto I: anul 1978: foto Olle S Nevenius - http://tramclub.org


25 - T3R
Foto: anul 2003: http://www.tramalbum.de/

26 - T3R

27 - T3R
Foto I: anul 1996: fotografie donata de un fost vatman care a preferat sa ramana anonim;

Foto II şi III: anul 2008: - Terry Lawson: http://tramclub.org



28 - T3R

Foto I: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film):



29 - T3R
Foto I: http://tramways.blogspot.com/

Foto II: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film):

30 - T3R

Foto I: anul 1993: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film)
Foto II:   anul 1996: r_walther:
https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/




31 - T3R
A fost transformat în Tramvaiul Copiilor

Foto I: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film); 

Foto II si III:   anul 1996: r_walther:
https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/

Foto IV şi V: anul 2007: - Sergiu Gabriel Onofrei: http://tramclub.org
Foto IV: anul 2008: - Terry Lawson: http://tramclub.org







32 - T3R

33 - T3R

34 - T3R

Foto I: anul 1982:  http://tramways.blogspot.com/
Foto II: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din lm):




35 - T3R

Foto: anul 1992 - Thomas E. Fischer


36 - T3R

Foto: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film):



37 - T3R
Foto I: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film);

Foto II: anul 2002: http://www.przegubowiec.com



39 - T3R

Foto I: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film);


40 - T3R

Foto I - II:  anul 1978: foto Olle S Nevenius: http://tramclub.org



41 - T3R
Foto II: anul 2005: - Sergiu Gabriel Onofrei: http://tramclub.org
Foto III-V: anul 2007: - Sergiu Gabriel Onofrei: http://tramclub.org





42 - T3R
Foto I: anul 1978: foto Olle S Nevenius: http://tramclub.org 

Foto II: anul 2002: http://www.przegubowiec.com
Foto III şi IV: anul 2003: http://www.tramalbum.de/




45 - T3R

46 - T3R

Foto: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film);


47 - T3R

Foto I: anul 1978: foto Olle S Nevenius: http://tramclub.org

Foto II: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film);
 
49 - T3R

Foto I: anul 1996: fotografie donata de un fost vatman care a preferat sa ramana anonim;

Foto II:   anul 1996: r_walther:
https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/





50 - T3R
Foto: anul 1992: http://www.flickr.com/

Foto II:   anul 1996: r_walther:
https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/



51 - T4D
-provine din Magdenburg;
-spre sfârşitul activităţii sale a servit pe post de vagon-remorcă Tatrei 2
Foto I: anul 1996: fotografie donata de un fost vatman care a preferat sa ramana anonim;

Foto II-VI:   anul 1996: r_walther:
https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/
 
Foto VII: anul 2000: http://www.flickr.com/
Foto VIII: anul 2005: - Sergiu Gabriel Onofrei: http://tramclub.org









 
Tramvaiele Timiş 2 din Galaţi

Sfârşitul anilor 70 a adus la Galaţi un prim lot de Timiş-uri 2, lot format din 10 tramvaie cu remorcă. Acestea au fost numerotate în continuarea primului lot de Tatre T4R trimise la Brăila : 51 – 60 iar remorcile au primit şi ele numere de la 301 la 310.
A urmat apoi o achiziţie majoră. Ca şi-n cazul primului lot, toate tramvaiele achiziţionate de I.J.T.L. Galaţi aveau câte o remorcă. Numărătoarea s-a făcut de la 71 la 112 iar remorcile, de la 311 la 352.
Cea de-a treia achiziţie a mai adus 16 tandemuri (vagon motor + remorcă), urmate de cuplurile: 130 – 370 şi 131 – 371.
Acest model de tramvai n-a fost prea grozav dar a aparţinut de trecutul şi implicit de istoria noastră, ca popor, şi implicit a lăsat o mulţime de amintiri în rândul călătorilor săi.
Încă din a doua jumătate a anilor 80, o parte din Timiş-uri au fost trase pe dreapta şi ulterior casate iar remorcile acestora au fost cuplate la... remorcile altor vagoane motoare. Aşa au apărut Timişurile cu două remorci, majoritatea utilizate pentru cursele spre/dinspre C.S.G.
E drept că au fost casări şi-n rândul remorcilor dar numărul acestora a fost mult mai mic în comparaţie cu cel al trăgătoarelor. Mai mult, există discuţii (informaţii neoficiale) potrivit cărora unele vagoane motoare au fost transformate în remorci şi au primit alte numere de parc. Din câte îmi amintesc, cel mai mare număr de remorcă pe care l-am observat a fost 380, deci cu nouă unităţi peste ultimul număr alocat conform primei înmatriculări (371).
În cele ce urmează, am să încerc o prezentare a tramvaielor Timiş 2 care au rulat pe liniile din urbea noastră. Rămâne ca ulterior să întregim această prezentare cu mai multe informaţii şi fotografii...

53 – 0130 (după numerotarea din 2007) – 1301 (după numerotarea din 2008)
Este Timiş-ul care a supravieţuit cel mai mult în regimul local; după ce şi-a încheiat activitatea în slujba călătorilor, a fost transformat în vagon cisternă şi utilizat în timpul verilor pentru a răcori liniile de tramvai şi terasamentul adiacent acestora. A fost casat în 2011.
Foto II: anul 2008: - Terry Lawson: http://tramclub.org
Foto III: anul 2009: - Terry Lawson: http://tramclub.org
Foto IV: anul 2009: - Ovidiu Anghel (AmiralAOV): http://tramclub.org




55
Foto I: http://tramways.blogspot.com/
Foto II: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film)

57
În prezent, este singurul Timiş 2 din urbea noastră, aflat în conservare, în depoul de tramvaie din Bariera Traian. Deşi n-a mai funcţionat de ani buni, aşteaptă să fie refăcut.
Foto IV şi V: (permutare de numar cu 101) anul 2007: - Sergiu Gabriel Onofrei: http://tramclub.org






58

Foto: anul 1993: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film):



71


72

Foto I si II:   anul 1996: r_walther:https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/




73

Foto: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film):


74

Foto I:   anul 1996: r_walther:https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/

77

Foto: anul 1993: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film):


79

Foto I:   anul 1996: r_walther:https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/



81

Foto: anul 1993: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film):

 88 
Foto: F.C.G. Huizer: http://www.flickr.com/

91

Foto I: anul 1993: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film);

Foto II: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film)




 93

Foto: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film):



94

95

Foto I: anul 1993: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film);

Foto II: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film)
 



 96

98
Foto I: http://tramways.blogspot.com

Foto II: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film)


99

100

Foto I:   anul 1996: r_walther:https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/



103

Foto: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film):



104

Foto: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film):



105

Foto: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film):
 


108

Foto: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film):
 


109
Foto I: anul 2003: http://www.tramalbum.de/

Foto II: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film):


110

Foto I:   anul 1996: r_walther:https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/



113

Foto I: anul 1993: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film)

Foto II:   anul 1996: r_walther:
https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/
 



114

Foto I: anul 1993: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film)

Foto II:   anul 1996: r_walther:
https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/



115

Foto: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film):


116
Foto I: anul 1996: fotografie oferita de un fost vatman care a preferat sa ramana anonim;
Foto II: anul 2003: http://www.tramalbum.de/


117
Foto I: anul 1992: F.C.G.Huizer: http://www.flickr.com/


118

Foto: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film):


121

Foto I si II:   anul 1996: r_walther:https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/




124

125
Foto I: Thomas E. Fischer: http://tramclub.org

Foto II: anul 1996: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film):


126


127

128
Foto: Thomas E. Fischer: http://tramclub.org

129
Foto: Thomas E. Fischer: http://tramclub.org


130


Foto: anul 1993: Richard Lomas & Dave Spencer (captura din film):

134

Plug - achizitionat in 1985.

Foto I:   anul 1996: r_walther:
https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/


Vagoanele Timis 2 pentru I.L.F.

Au fost tramvaie Timis 2 modificate pentru transportul marfurilor intre I.L.F. si Piata Centrala
Foto I si II:   anul 1996: r_walther:
https://www.flickr.com/photos/r_walther/with/32061077612/





Tramvaiele KT-4D

De menţionat că, în prezent, o parte dintre aceste tramvaie nu mai ies la stradă.
Fotografiile sunt realizate în perioada 2008 – 2011.

1320




1321



1322



1323


1324




1325



1326



1327



1328



1329




1330


1331



1332


1333




1334


1335


1336



1337



1338


1339




1340


1341


1342




1343



1344


1345


1346




1347



1348



1349



1350


ZGT 6


Au venit, în câteva loturi, în cea de-a doua jumătate a anului 2006 şi, până la sfârşitul acelui an, cele 15 bijuterii care au fost nevoite ca, în ultimii ani d-inaintea pensionării, să părăsească bârlogul natal din Rotterdam, Olanda, au ieşit pe... ceea ce se numeşte infrastructura de tramvai gălăţeană.
S-au acomodat bine, păcat ar fi să nu recunoaştem! E drept ca 1258 a avut ceva probleme care l-au ţinut luni de zile, departe de fieful urban şi, în prezent, 1254 şi 1263 au fost retrase datorită bandajelor... Totuşi, niciunul dintre aceste tramvaie nu a fost casat şi nu va fi, în viitorul apropiat. Datorită modului de organizare/funcţionare al depoului de pe Magistrala C.F.R., cele retrase au şanse mari de a se întoarce în circuitul urban.
Ofer, mai jos, prezentarea foto a celor 15 ZGT-uri, în ordinea ultimei înmatriculări...
Aşadar:
1251


1252

1253


1254


1255


1256

1257

1258

1259

1260


1261


1262


1263

1264


1265



Tramvaiele Tatra T4D

Conform informaţiilor primite, au fost două loturi de astfel de tramvaie, primul primit din Magdenburg, al doilea, din Dresda. Primul lot a venit în a doua jumătate a anilor 1996. Din acesta făceau parte 1 (0076), 2 (0074), 4 (0078 - 1318), 7 (0075 - 1317), 10 (0073) şi 11 (0079 - 1319). În prezent, nici una dintre acestea nu mai deserveşte traseele locale; majoritatea au fost casate. Excepţia este fostul 7, păstrat deocamdată într-una din halele depoului din Bariera Traian. Deşi nu am deocamdată o confirmare oficială, bănuiesc că şi colegul care a purtat numărul 4 se află în conservare.
Cel de-al doilea lot de Tatre T4D a venit la Galaţi în anul 2002. Era format din 12 tramvaie şi 4 remorci. Grupul se află în depoul de pe Magistrala C.S.G. şi – cu o singură excepţie – este deocamdată în conservare.
Haideţi să le vedem dar nu înainte de a menţiona că toate fotografiile pe care le-am postat mai jos le-am realizat în cadrul depoului de tramvaie de pe Magistrală, în anii 2009 şi 2012:
1305


1306 cu remorca 1271
*singurul care mai apare, rareori, la cursele convenţie;



1307 cu remorca 1272



1308


1309


1310 cu remorca 1273



1311


1312



1313 cu remorca 1270


 
1314


1315


1316


Tramvaiele DUEWAG L

Au fost achiziționate de regia noastră de transport local din orașul german Frankfurt pe Main în anul 1997. Lotul a fost format din 5 vagoane motoare cu 5 remorci.

84 (ex-Frankfurt 206) – 328 (ex-Frankfurt 1820)

*în urma unui accident, garnitura a devenit donoare pentru grupurile rămase în serviciu.

-fotografia a fost oferită de unul dintre foștii vatmani corecți și inimoși pe care i-a avut regia noastră de transport local:
85 (ex-Frankfurt 218) – 325 (ex-Frankfurt 1231)

0123 – 0136 (2007 – 2008)

1269 – 1276 (2008 – 2013)

-foto 2: http://www.tramclub.org – 13.01.2008 – Terry Lawson;
-foto 3: http://www.tramclub.org – 16.05.2008 – Terry Lawson.

86 (ex-Frankfurt 221) – 326 (ex-Frankfurt 1233)

0124 – 0137 (2007 – 2008)

1268 – 1277 (2008 – 2013)

-foto 1: oferită de unul dintre foștii vatmani corecți și inimoși pe care i-a avut regia noastră de transport local:
-foto 2: http://www.flickr.com – F.C.G. Huizer;
-foto 3: http://www.tramclub.org – 14.05.2008 – Terry Lawson.
87 (ex-Frankfurt 237) – 327 (ex-Frankfurt 1238)

0125 – 0138 (2007 – 2008)

1267 – 1278 (2008 – 2013)

-foto 1: http://www.flickr.com – sludgegulper;
-foto 2: http://www.drehscheibe-foren.de – 12.07.2006 – Marcus Lehmann;
-foto 3: http://www.tramclub.org – 07.10.2008 – Terry Lawson.
88 (ex-Frankfurt 240) – 324 (ex-Frankfurt 1230)

0126 – 0135 (2007 – 2008)

1266 – 1275 (2008 – 2013)

-foto 2: http://www.drehscheibe-foren.de – 12.07.2006 – Marcus Lehmann;
-foto 3: http://www.tramclub.org – 17.05.2010 – Stefan Puscasu.