Troleibuzele DAC/ROCAR 117/217E, MAZ 203T, ASTRA/IKARUS 415 T, SKODA SOLARIS 26TR

TROLEIBUZELE DAC/ROCAR 117E/217E

 Povestea troleibuzului gălățean ar fi trebuit să înceapă în anul 1985… Conform articolelor de presă postate de cotidianul local “Viața Nouă”, planurile fuseseră elaborate și pregătite încă din prima jumătate a lui 1984 însă, în mod suprinzător, acestea au fost amânate timp de… PATRU ANI!

Însă a venit – în cele din urmă - și momentul magic: aprobarea transportului electric cu troleibuze, într-un oraș care, în acea vreme, duduia din punct de vedere economic. Prima linie de troleibuz a fost aprobată în vara lui 1988 și se intenționa să fie inaugurată pe data de 23 august 1989, Ziua Națională a României Comuniste. Cu toate acestea, troleibuzele au ieșit în probe cu două săptămâni înainte de festivitate și au debutat în serviciul local de transport cu trei zile mai devreme de la data stabilită. Astfel, pe 20 august, am călătorit pentru prima oară cu cele șapte troleibuze model DAC 117E (cu nr de parc 201 – 207) pe linia 101: Centru – Micro 19.

Linia 101 avea să înlocuiască traseul 15 (deservit de autobuze). În următorii ani, capătul din Centru a fost mutat la Grădina Publică și mai apoi la Parcul C.F.R. Așa a luat naștere traseul 102. A urmat apoi, în cursul lui 1991, extinderea rețelei pentru troleibuze spre cartierul Țiglina III. Și astfel, au apărut traseele 103 și 104.


Și astfel, traseele 10, 15 și 27 – deservite de “motorizate” au dispărut în favoarea unei… noi forme de transport ecologic.


Accesul troleibuzelor în Autobaza 1 s-a realizat abia în toamna anului 1992. Până atunci, acestea au staționat în terminalele din Micro 19, Parc C.F.R. precum și-n parcarea de la Sala Sporturilor și au fost reparate… “la stradă”, ori de câte ori a fost nevoie.


Spre sfârșitul lui 1992, rețeaua a fost prelungită pe străzile Ciobanului – Traian – Alexandru Macelaru – Coșbuc până în Autobaza 1.
După cum spuneam, primele troleibuze au rulat pentru I.J.T.L. în anul 1989… șapte la număr: 201 – 207. Câteva luni mai târziu (1990) au mai fost achiziționate 4 troleibuze: 208 – 211. În 1991 au mai sosit opt troleibuze articulate (212 – 219) în două loturi de câte patru iar în următorul an s-au achiziționat cele trei bijuterii ROCAR 217E, cu numerele de parc 220, 221 și 222.
Timp de 14 ani ne-am bucurat de serviciile “autohtonelor noastre articulate”. Și pentru cei care au prins acea perioadă sunt convins că…sunt imposibil de uitat; cu părțile lor bune și mai puțin bune. Așa a fost să fie!
201:

foto 5: 14.09.1992  - Thomas E. Fischer









203:

204:

206:

207:

foto 5: 14.09.1992  - Thomas E. Fischer







208:

foto 2 si 3: anul 1998  http://www.phototrans.eu/ - Klaus Mundt, Bremen 





209:

Foto 2: Thomas E. Fischer - 30.08.1996 

foto 3: anul 1998  http://www.phototrans.eu/ - Klaus Mundt, Bremen 



210:

foto 1: 14.09.1992  - Thomas E. Fischer




212:

foto 2: anul 1998  http://www.phototrans.eu/ - Klaus Mundt, Bremen 


213:
foto 1: anul 1998  http://www.phototrans.eu/ - Klaus Mundt, Bremen 

214:

foto 3: 14.09.1992  - Thomas E. Fischer







216:




218:




219:

220:

221:

foto 2: anul 1998  http://www.phototrans.eu/ - Klaus Mundt, Bremen 

222:

 foto 2: anul 1998  http://www.phototrans.eu/ - Klaus Mundt, Bremen 


 TROLEIBUZELE MAZ 203T (Eton)

Au fost achiziţionate la sfârşitul anului 2008 şi au intrat în serviciu la începutul lui 2009. Transurb a optat pentru 10 bucăţi care au venit în loturi mici la autobază şi au primit numere de la 1400 la 1409. Începutul n-a fost tocmai grozav... Am avut trei troleibuze cu probleme tehnice: 1402, 1407 şi 1409 precum şi unul cu captatori „bolnavi”: 1401. Problemele s-au rezolvat în timp: 1407 a fost primul care a trecut de „probe”, câştigându-şi astfel un loc între fruntaşe. 1402 şi 1409 cedau pe rând... Până la urmă, ultimul troleibuz din lot a intrat într-o revizie amănunţită (după două defecţiuni) iar 1402 l-a urmat printr-o lungă perioadă de repaus. De menţionat că până în prezent, 1402 este cel mai puţin rulat troleibuz; acesta a suferit patru intervenţii.
După trei căderi la traseu, 1401 a primit captatorii de care avea nevoie... Prezentul îl înfăţisează ca unul dintre cele mai active MAZ-uri.
Haideţi să le vedem... Acum, toate cele 10 troleibuze MAZ sunt funcţionale.


à 1400



à1401



à1402




à1403



à1404




à1405



à1406



à1407




à1408




à1409



Alte fotografii precum şi un material video puteţi descoperi în prezentarea pe care am făcut-o în decembrie 2009 – postată pe YouTube la: http://www.youtube.com/watch?v=YuB88vujTcM

Troleibuzele ASTRA/IKARUS 415 T
Indubitabil, cele mai bune troleibuze pe care le-a avut Galaţiul! Din păcate, doar trei bucăţi, reprezentând un singur lot care a ieşit la stradă în anul 2000 şi care a reprezentat trecerea de la DAC-urile 117 E şi 217 E cele muncitoreşti la fiţoasele MAZ-uri 203 T.
Toate trei aleargă în prezent la trasee şi, în ciuda celor 11 ani de activitate, s-au păstat într-o formă optimă de funcţionare.
Pentru început, două poze... de „grup”:


1279:





1280:





1281:





De asemenea, cei care îndrăgesc aceste mijloace de transport pot urmări un filmuleţ  pe care l-am postat la: http://www.youtube.com/watch?v=PK1WLhT_rr4

TROLEIBUZELE SKODA SOLARIS 26TR

In luna decembrie a anului 2017 au intrat in circulatie, in regimul de transport public local galatean, primele 14 troleibuze Skoda Solaris 26 Tr, sosite in cursul verii si toamnei, in mai multe loturi formate din 2 - 3 bucati. Acestea au primit numere de inregistrare de la 1678 la 1691. Ulterior, in primavara anului 2018, a mai debutat un lot format din doua Skode care au primit numerele de inregistrare 1715 respectiv 1716 iar cel din urma troleibuz Skoda Solaris care a debutat la traseu a fost 1722. 

In total, Galatiul beneficiaza de 17 troleibuze Skoda Solaris 26Tr. 





Mai jos, galeria foto a acestora:

1678




1679




1680




1681




1682




1683




1684




1685




1686




1687




1688




1689




1690





1691




1715




1716




1722