As vrea sa
spun ca nu inteleg… dar inteleg prea bine. Dupa ani de colaborare si mai apoi
de serviciu in slujba transportului public galatean, sunt aspecte care lasa un
gust amar, greu de digerat.
La inceputul
anilor 1900, respectul pentru transportul public local era oglindit in investitii
si se regasea in carti postale… Uite, avem tramvai, si nu orice fel de tramvai,
ci unul electric care strabate cu succes principalele strazi si bulevarde ale
Galatiului! Iar interesul s-a mentinut – cu bune si cu rele – pana in a doua
jumatate a anilor 1970 cand existau… drumuri lungi si transport deficitar. Economia
comunismului specifica Epocii de Aur a nascut la Galati, o situatie bolnavicioasa,
ce s-a propagat si continua sa propage dintr-o perspectiva tacita: Primaria promite,
calatorii asteapta. Si de atatia ani, atat in curtea Autobazei 1 cat
si-n cea a Sectiei 3 Tramvaie, se duce o lupta surda, dar o lupta ce pana acum
a avut rezultate benefice din putinul disponibil. Cu alte cuvinte, s-au facut
fapte mari cu lucruri marunte iar fapte mari cu lucruri marunte pot face doar
cei profesionisti. Zi de zi, pentru circuitul de transport public local din
urbea noastra se da o confruntare lipsita de sprijin: sunt oameni care pregatesc
masini si masini care lucreaza pana la epuizare. Masini care revin in garaj si
primesc imediat tratamentele necesare ca sa fie din nou, apte de serviciu. Dar
chiar si asa, cu tot efortul, cu toata implicarea si cu tot profesionalismul “medicilor”
ramasi la datorie, sunt probleme care necesita timp si investitii.
Galati, 2019
(dar sa potrivim ocheanul si cu cel putin trei ani in urma)...Sunt doua clase
politice din a caror confruntare rezulta victime colatarale. Intre
raspunsurile unui primar care spune ca le stie pe toate si serviciul de transport
public local ce cauta, in continuare, sa-si deserveasca programul stabilit,
stau zeci de
oameni si zeci de masini!
Ma uit si
azi la parcul rece din Autobaza 1, asa cum ma tot uit din iarna trecuta… Si vad
eroi motorizati cu pansamente care au mers pana la ultima lor suflare. Zi de zi
e o lupta, iar pe pistele de casare, se adauga tot mai multe masini. Dupa cum
spuneam… un razboi cu multe victime colaterale…
Păcat,Am avut incredere in Transurb. Am stat 60 min. in statia de tramvai.Am pierdut tot, la naiba!
RăspundețiȘtergere