luni, 10 august 2015

După aproape patruzeci de ani… nici o modernizare în ograda Transurb-ului

O vizită la Autobaza 1 sau la depourile de tramvaie poate fi considerată o incursiune în timp: în halele, secțiile și birourile ridicate pe la începuturile anilor ’70 lucrează aceiași angajați care au învățat, de a lungul timpului, să repare Tatre, Timiș-uri, Duewag-uri, Roman-uri, Ikarus-uri, DAC-uri, DAB-uri, MAZ-uri… Din punct de vedere al pregătirii și experienței acumulate, îi numim, cu cinste, PROFESIONIȘTI.
Trist este că factorii de decizie n-au făcut niciodată viața ușoară acestor PROFESIONIȘTI. Factorii de decizie, adică serviciul de transporturi din Primărie care continuă să ne dezamăgească, zilnic, prin ineficiența sa. De ce spun asta?! Fiindcă mecanicii, electricienii, sudorii și celelalte suflete care se ocupă de repararea, verificarea și întreținerea mijloacelor de transport care ne deservesc urbea lucrează cu piese și echipamente vechi, în incinte care n-au cunoscut niciodată un semn de modernizare. De ce nu se alocă fonduri de la Primărie pentru o spălătorie nouă în incinta depoului de pe Magistrala C.S.G. și una pentru Autobaza 1?! De ce nu se acordă fonduri pentru asfaltarea pistelor în Autobaza 1, pentru consolidarea R.T.-urilor și dotarea lor cu echipamente moderne?! În fruntea urbei s-au tot perindat primari reprezentând diferite partide însă nici unul nu a avut o echipă luminată care să înțeleagă rostul și eficiența regiei de transport local, nici unul nu a priceput că “PENTRU A AVEA PRETENȚII, MAI ÎNTÂI TREBUIE SĂ INVESTEȘTI”. Dar chiar și în aceste împrejurări, profesioniștii au continuat și continuă să facă minuni. Cu ceea ce au. Și de multe ori au fost nevoiți să găsească și să aplice soluții complicate pentru lucruri simple.
O magazie dotată corespunzător și probabil contracte directe cu depozitele locale de piese auto ar ajuta enorm la pregătirea autobuzelor, troleibuzelor și tramvaielor. Se poate la Transport Public Focșani, de ce să nu se poată și la Galați?! Aa… fiindcă Primăria este incapabilă și indiferentă?!
Mașinile ne servesc atât cât le permit echipamentele precum și sincronizarea acestora. 603 a cedat pe strada Navelor și a fost resuscitat. A urmat 602, vineri noapte, la ultima cursă la traseul 11… A venit PNN și i-a oferit ajutorul necesar pentru ca acesta să se poată îndrepta singurel spre “casă”. Iar astăzi dimineață, în jurul orelor 10, 601 s-a îmbolnăvit în terminalul din Gara C.F.R. și a solicitat ajutorul Asistenței Tehnice.
Și ELE, și NOI așteptăm ceva mai bun, ceva mai logic spre o evoluție deja întârziată… Poate, în acea zi în care nu vom mai fi egoiști și ne vom gândi și la cei din jur. În ceea ce privește transportul local gălățean – au trecut aproape patruzeci de ani. Însă speranța încă mai trăiește.
 



 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu