O vizită la Autobaza
1 sau la depourile de tramvaie poate fi considerată o incursiune în timp: în
halele, secțiile și birourile ridicate pe la începuturile anilor ’70 lucrează
aceiași angajați care au învățat, de a lungul timpului, să repare Tatre,
Timiș-uri, Duewag-uri, Roman-uri, Ikarus-uri, DAC-uri, DAB-uri, MAZ-uri… Din
punct de vedere al pregătirii și experienței acumulate, îi numim, cu cinste, PROFESIONIȘTI.
Trist este că
factorii de
decizie n-au făcut niciodată viața ușoară acestor PROFESIONIȘTI.
Factorii de
decizie, adică serviciul de transporturi din Primărie care
continuă să ne dezamăgească, zilnic, prin ineficiența sa. De ce spun asta?!
Fiindcă mecanicii, electricienii, sudorii și celelalte suflete care se ocupă de
repararea, verificarea și întreținerea mijloacelor de transport care ne
deservesc urbea lucrează cu piese și echipamente vechi, în incinte care n-au
cunoscut niciodată un semn de modernizare. De ce nu se alocă fonduri de la Primărie pentru o
spălătorie nouă în incinta depoului de pe Magistrala C.S.G. și una pentru Autobaza
1?! De ce nu se acordă fonduri pentru asfaltarea pistelor în Autobaza 1, pentru
consolidarea R.T.-urilor și dotarea lor cu echipamente moderne?! În
fruntea urbei s-au tot perindat primari reprezentând diferite partide însă nici
unul nu a avut o echipă luminată care să înțeleagă rostul și eficiența regiei
de transport local, nici unul nu a priceput că “PENTRU A AVEA PRETENȚII, MAI ÎNTÂI TREBUIE
SĂ INVESTEȘTI”. Dar chiar și în aceste împrejurări, profesioniștii
au continuat și continuă să facă minuni. Cu ceea ce au. Și de multe ori au fost
nevoiți să găsească și să aplice soluții complicate pentru lucruri simple.
O magazie
dotată corespunzător și probabil contracte directe cu depozitele locale de piese
auto ar ajuta enorm la pregătirea autobuzelor, troleibuzelor și tramvaielor. Se
poate la Transport Public Focșani, de ce să nu se poată și la Galați?! Aa… fiindcă
Primăria este incapabilă și indiferentă?!
Mașinile ne
servesc atât cât le permit echipamentele precum și sincronizarea acestora. 603 a
cedat pe strada Navelor și a fost resuscitat. A urmat 602, vineri noapte, la ultima cursă
la traseul 11… A venit PNN și i-a oferit ajutorul necesar pentru ca
acesta să se poată îndrepta singurel spre “casă”. Iar astăzi dimineață, în
jurul orelor 10, 601
s-a îmbolnăvit în terminalul din Gara C.F.R. și a solicitat ajutorul Asistenței
Tehnice.
Și ELE, și NOI
așteptăm ceva mai bun, ceva mai logic spre o evoluție deja întârziată… Poate,
în acea zi în care nu vom mai fi egoiști și ne vom gândi și la cei din jur. În
ceea ce privește transportul local gălățean – au trecut aproape patruzeci de
ani. Însă speranța încă mai trăiește.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu