Gara C.F.R.
reprezintă unul dintre primele obiective care poate vorbi unui vizitator despre
oraşul Galaţi şi la cum arată în prezent, exprimă pe deplin realitatea!
Astfel, după
ce cobori din tren şi străbaţi peroanele vechi, cu copertine ruginite şi bănci
din vremurile de mult apuse, treci pe lângă sediul gării, aflat de ani buni
într-o continuă modernizare… Modernizare realizată cu ţârâita. Apoi… urmează un
peisaj jalnic, care concretizează pe deplin capacitatea şi pregătirea
intelectuală a celor care ne conduc urbea: o staţie de autobuz “ betonată” şi
cariată de vremuri, un maidan salvat în aparenţă de o locomotivă veche, câteva
clădiri abandonate şi o suprafaţă de teren care încă mai aminteşte de
chioşcurile de ziare şi de consignaţiile anilor 90 precum şi de linia de
tramvai, la care s-a renunţat prematur.
Nimeni nu s-a
gândit la un terminal modern pentru mijloacele de transport, nimeni nu a văzut
şi înţeles utilitatea tramvaiului în Gara C.F.R. fiindcă nimeni nu face nimic
dacă nu obţine un contract din care să rezulte “ caşcaval” pentru propriile
buzunare. Aşa ne-am învăţat şi, în această direcţie, încă se mai învârte roata
la Galaţi. Să vedem până când!
Am propus, în
urmă cu doi ani, refacerea şi amplasarea unui tramvai T3R (fostul 31) ca piesă
de muzeu în sensul giratoriu de la Ultimul Leu, în locul acelui schelet metalic
sinistru… Nu am fost singurul, au mai încercat şi alţii, din dragoste şi
respect pentru istoria oraşului. Am fost trataţi cu “ hai sâctir” cu toate că profesioniştii
domnilor ingineri Culiţă Paraschiv şi Dan Herepean au pregătit
tramvaiul respectiv şi aşteptau undă verde de la Primărie pentru a-l expune!
Acum, cred că
locaţia ideală pentru un mijloc de transport care a făcut istorie în Galaţi ar
fi în fosta buclă de întoarcere de lângă Gara C.F.R. – măcar să ne amintim de
liniile aglomerate 36, 37 sau 38 precum şi de faptul că incompetenţi comozi,
ajunşi în fotoliul cu decizii şi-au bătut joc şi continuă s-o facă într-un mod
direct, neruşinat.
Iată o amintire… “Bondarul” 1309, la traseul 36. Pe vremea
când încă mai existau… minţi luminate.
In diferite discutii am ridicat problema scoaterii tramvaiului din Gara C.F.R. insa unul dintre raspunsuri a fost halucinant "La ce ne trebuie tramvai in gara cand noi nici macar gara nu avem?"
RăspundețiȘtergere