sâmbătă, 2 iulie 2016

Stim pe cine acuzăm?

Am fost, timp de aproape 8 ani, colaborator al S.C. Transurb S.A. din plăcere şi pasiune pentru „maşinile grele”, precum şi din respect pentru cei care le conduc şi le gestionează. Pe parcursul colaborării am aflat mecanismul care propulsează această activitate, un mecanism pe cât de simplu, pe-atât de tulburat de birocraţie şi interese politice. Nu trebuie să fii colaborator sau angajat Transurb pentru a cunoaşte acest mecanism: o simplă documentare este de ajuns!

Să vă spun ceea ce mulţi dintre dumneavoastră nu cunosc: REALITATEA! S.C. Transurb S.A. este operatorul Primăriei în ceea ce priveşte asigurarea transportului local. Propunerile şi reclamaţiile călătorilor pot fi semnalate atât Transurb-ului cât şi Primăriei şi sunt dezbătute în şedinţe unde se caută implementarea celor mai bune soluţii. Deciziile finale aparţin serviciului de transporturi al Primăriei. El decide, Transurb-ul execută. Orice schimbare de grafic, orice suplementare de cursă sau deviere de traseu se face doar cu acordul celor din Primărie.

Consiliul Local stabileşte fondurile ce trebuiesc alocate Transurb-ului. Dorinţele cât şi nemulţumirile pe care le aveţi dumneavoastră, stimaţi călători, sunt susţinute de Transurb în şedinţele cu Primăria şi Consiliul Local. Problemele dvs. sunt şi problemele noastre însă degeaba cerem ajutor şi implicare dacă nu se vrea! Cu bani puţini nu poţi aduce în timp record o flotă nouă şi consistentă de mijloace de transport. E absurd iar clasa politică are deja primul pas spre „debate”. Îmi permit să îi rog pe acei jurnalişti care ÎNCĂ mai sunt IMPARŢIALI, să se documenteze despre caietele de sarcini pentru organizarea licitaţiei de autobuze şi troleibuze noi, caiete care se află de prea mult timp pe birourile Primăriei. Transurb-ul şi-a exprimat ideile privitoare la dotările capacităţilor necesare. A fost cu mult timp în urmă. Mult prea mult timp... Şi încă mai aşteaptă.

Fondurile financiare alocate de Primărie pentru completarea şi dezvoltarea parcului Transurb-ului sunt prea mici pentru cerinţele călătorilor. Cu acestea nu putem cumpăra un număr minim necesar de autobuze noi, construite la nivelul actualelor standarde de transport ci capacităţi second-hand, apropiate cerinţelor stabilite de legislaţia în vigoare. Iată, avem maşini bune din punct de vedere tehnic dar lipsite de aer condiţionat – problemă la care în prezent – în urma sesizărilor primite – se lucreză. Din aceste fonduri s-ar fi putut cumpăra 8-10 autobuze noi în măsura în care necesarul minim era de cel puţin 60! Şi atunci... pentru ce soluţie optezi?! Cu susţinere minimă nu poţi face lucruri măreţe ci poţi încerca să supravieţuieşti.

Acesta e... „câmpul de război” al Transurb-ului gălăţean: aici unde se luptă zilnic pentru asigurarea mijloacelor de transport necesare, aici unde se fac sacrificii să fie mai bine, de unde trimiţi zeci de acte, e-mail-uri şi dai zeci de telefoane cu speranţa de a rezolva o problemă. Aici unde doreşti să ajuţi pe cei dezinformaţi, care te văd vinovat pe nedrept... Aici unde ne descurcăm cu ceea ce ni se oferă. Aici unde politica manipulează oamenii spre vise deşarte în loc să se implice pentru promovarea şi dezvoltarea societăţii. Noaptea, târziu, se mai încheie o luptă pe acest „câmp de război”. Şi doar pentru câteva ore. Şi oricum ar fi, înţeleşi de cei raţionali, condamnaţi de cei care nu cunosc realitatea sau cu... poftă de caşcaval, NOI  rămânem pe poziţii fiindcă – în pofida tuturor piedicilor care ne sunt puse – continuăm să sperăm şi să luptăm pentru un transport civilizat.

Doamna Genica Totolici e directorul Transurb-ului şi totodată persoana pe care mulţi o hulesc fie din neştire, fie din considerente politice. Ceea ce nu se ştie (sau poate se ştie dar se ignoră cu bună ştiinţă!) este că dânsa şi-a dat şi îşi dă tot interesul pentru societatea pe care o conduce, a fost şi este mereu deschisă publicului. De ce primeşte acuzaţii şi o petiţie mişelească?! Fiindcă politica se bazează mereu pe manipularea celor slabi, care nu sunt apţi să priceapă adevărul sau nu le pasă de adevăr.Cerând demisia dumneaei nu veţi schimba nimic. Dansa gestionează şi organizează Transurb-ul pe baza directivelor primite de la Primărie şi Consiliul Local. Orice alt director va face acelaşi lucru fiindcă aceasta este ierarhia. După  ani de conducere a societăţii de transport local, dumneaei ştie cel mai bine cum să-şi organizeze angajaţii pentru a răspunde cerinţelor impuse de superiori şi pentru a oferi totodată, soluţii optime în baza acestor cerinţe. Asta înseamnă vechimea, experienţa în domeniu precum şi implicarea. Doamna director a discutat mereu cu cei care au dorit să îi aducă la cunoştinţă o problemă sau o propunere privitoare la activitatea societăţii pe care o conduce. Iar problemele sau propunerile semnalate au fost discutate în şedinţele Transurb-ului cu Primăria şi Consiliul Local. Vă spun acest lucru după opt ani de colaborare.

Stimaţi călători, nu vă cer decât să vă informaţi corespunzător şi să acuzaţi pe cei care trebuiesc acuzaţi pe bună dreptate. Ca popor, de aproape 27 de ani suntem pe cărări greşite şi asta fiindcă alegem prost, ne lăsăm influenţaţi şi ne îmbătăm cu apă rece. Haideţi să devenim realişti. Şi să ne implicăm în loc să criticăm de-aiurea. Vreţi transport civilizat?! Atunci căutaţi să înţelegeţi rolul şi poziţia Transurb-ului, susţineţi-l si îndreptându-vă doleanţele spre cei care decid modul de organizare al acestei societăţi.


Un comentariu: