marți, 26 noiembrie 2019

Noua linie de midibuze pentru traseele cu flux redus de calatori: Karsan Jest

Societatea de transport public local, se innoieste, pentru a patra oara in istoria ei, cu mijloace de transport de capacitate redusa. Astfel, dupa Isuzu, Prestij TEM SA si Guleryuz Cobra, prezentul ne vorbeste despre... Karsan Jest

Daca primele trei categorii de midibuze au avut un debut dezastruos din cauza desemnarii la trasee nepotrivite raportate la capacitatea lor de transport a calatorilor, Karsan-ele vin pentru a urma o logica fireasca: deservirea rutelor periferice, cu flux redus. 

Traseele vizate sunt: 
-13: Piata Centrala - Agrogal;
-15: Piata Centrala - Gara C.F.R.;
-16: Piata Centrala - Trecere Bac;
-25: Carrefour - Pista Betonata (cu solicitarea de modificare a capatului de linie in Micro 40);
-31: Micro 19 - Cartier Barbosi;
si un nou traseu de transport ce asteapta aprobare, care practic va conduce la desfiintarea traseului de troleibuz 104:
-37: Tiglina III (C-tin Levaditti) - Tiglina I/II.

In vizorul Compartimentului Transport Urban mai exista si alte propuneri privitoare la rutele periferice. Ramane de vazut daca acestea isi vor gasi justificarile necesare si daca vor fi aprobate prin Hotarare de Consiliu Local.

Primul Karsan a venit in vara acestui an, in mare taina, asemenea unui secret major de stat. A si fost inmatriculat: GL-02-PGL. Prin septembrie au inceput articolele de presa, probabil ca un raspuns la nerabdarea galatenilor privitoare la situatia dezastruoasa din transportul public local. In cursul acestei luni au fost livrate - conform contractului -  si celelalte 19 midibuze Karsan restante. Ele au primit numerele de parc corespunzatoare, cu terminatia PGL (Primaria GaLati) si se spune ca vor debuta in circuitul de transport public local la 1 decembrie, sarbatoarea nationala a Romaniei.

Avand in vedere faptul ca actuala conducere din Primaria Muncipiului Galati intentioneaza sa achizitioneze doar mijloace de transport noi - obiectiv realizat pana acum - precum si respectarea unei scheme de culoare omogena pentru toate mijloacele de transport public local, inceputa odata cu achizitia celor 17 troleibuze noi Skoda Solaris 26 Tr (din mandatul fostului primar Marius Stan si a doamnei director Genica Totolici), cele 20 de minibuze Karsan respecta trend-ul albastru turcoaz. 

Dotari si proprietati:

Un minibuz Karsan Jest are o lungime de 5.8 metri si poate transporta, conform parametrilor stabiliti de producator, 23 de persoane. Salonul este dotat cu 10 scaune fixe si 4 pliante, precum si o usa de acces pentru calatori, cu doua canate. De asemenea, mijlocul de transport beneficiaza de aer conditionat pentru sezonul estival precum si incalizare in salon pentru perioada rece a anului. 

Pentru informarea calatorilor, exista panouri exterioare pentru afisarea electronica, de tip LED, a traseelor deservite precum si panouri interioare pentru afisarea rutei urmate si actualizate prin sistem GPS sau pentru rularea diferitelor materiale publicitare. 

Karsan-ul beneficiaza de 5 camere video si hard de stocare a informatiilor inregistrate: 3 camere exterioare si 2 interioare. 

Din punct de vedere tehnic, midibuzul are o "inima" turbo diesel FPT F1C cu un "puls" de 3.0 litri ce poate dezvolta 125 kW si un cuplu de 400 Nm. Suspensia este independenta.

Astept cu interes debutul acestor midibuze in circuitul de transport public local si sper ca alegerea facuta sa fie optima pentru fluxul de calatori calculat de reprezentantii Compartimentului Transport Urban impreuna cu cei de la Transurb S.A. 







2 comentarii:

  1. Frumoase.
    Dar nu poti sa faci poze la autobuze defecte /casate

    RăspundețiȘtergere
  2. Deci daca se face imprudenta de a scoate troleibuzeele de pe traseul 104 in loc sa suplimenteze, cineva o sa-I intrebe de sanatate!😎

    RăspundețiȘtergere