vineri, 17 august 2012

Autobaza 1: un nou rond printre profesionişti

În cursul acestei dimineţi am avut ocazia să revin în Autobaza 1 pentru un scurt set de fotografii care a vizat - în mare parte -  mijloacele de transport retrase din circulaţie precum şi cele care aşteaptă să fie reparate.
Înainte de a trece la descrierea propriu-zisă, voi menţiona trei aspecte care m-au impresionat şi care, cu siguranţă ar impresiona orice persoană interesată de transportul local şi totodată dornică s-afle ceea ce înseamnă să munceşti la o societate ce deserveşte ramura menţionată:
-lucrul în echipă, sincronizarea şi profesionalismul colectivului de muncitori;
-modul deschis, politicos şi totodată amiabil cu care conducerea Transurb-ului tratează persoanele interesate de serviciile sale;
-transparenţa şi deschiderea pentru ceea ce înseamnă punerea în funcţiune a angrenajului de transport local într-un mod cât mai eficient şi totodată mai deschis spre preferinţele călătorilor.
Transurb-ul este una dintre regiile de transport din ţară care joacă deschis, „cu cărţile pe masă”. Din păcate, mulţi călători continuă să privească într-un mod ostil strădania şi totodată dedicaţia acestei societăţi.
O zi la Autobaza 1, alături de profesioniştii care trudesc s-aducă la trasee până şi cele mai capricioase mijloace de transport, o zi la birouri, printre comenzi şi formulare generatoare - în majoritatea cazurilor - de nervi întinşi de o birocraţie cretină care amână unele reparaţii şi anulează unele propuneri de bunsimţ... Doar o zi şi lucrurile s-ar schimba în ochii celor care acum critică sau boscorodesc efortul acestei instituţii...
Dar să revenim la vizita de azi. După cum spuneam, interesul meu s-a îndreptat spre mijloacele de transport aflate la... ananghie.
Pentru început, mi-am îndreptat atenţia asupra Den-ului LTU... Azi se lucra la el:


Au urmat DAB-urile donoare:
DWK, FPY...


... şi, mai recent, FPZ:



În dreptul lor era tras colegul DWH pentru schimbare de geamuri. Acesta nu va căpăta însă un aspect... fumuriu precum DWN (graţie lui FPY) şi DWP (graţie lui FPZ): piesele care vor fi montate sunt transparente şi provin de la colegii săi, din primul lot.


La R.T.-uri era, ca de obicei, de muncă: candidatele de astăzi erau 624, 623, FPW şi WZH...

Pe danezul DWJ l-am găsit tras în vecinătatea atelierelor de reparaţii, acolo unde, în urmă cu aproximativ trei ani, ROCAR-urile TZI şi GGF făceau „transplante de organe” pentru supravieţuitorii generaţiei lor...



 În parcul rece, situaţia e neschimbată: patru DAB-uri (DWI, FPX, DWL şi DWR) şi două Isuzu-uri (WZL şi YRE):



În preajma lor, trei troleibuze aşteaptă să fie invitate în ateliere:
-1280, 1407 şi 1401.





S-aruncăm şi-un ochi în... „sala de operaţii”: MIE, 1279, LTF, MAY şi YRD reprezintă primul val care pune la încercare priceperea mecanicilor.



Mă îndrept, în zumzet de motoare şi ciocănituri metalice, spre primele peroane pentru a surprinde câteva instantanee cu Isuzu-urile retrase din circulaţie... Acum nu mai sunt şase; XDM li s-a alăturat. Iată că încă mai poartă numărul de înmatriculare dar nu pentru mult timp; uşile şi trapele i-au fost sigilate cu obişinuitul izoler alb...



În fine, ultimele fotografii o vizează pe Cobra CIH:




Da, totul e într-o deplină schimbare... Ce a fost ieri moare azi şi ce e azi luptă pentru mâine; iată câteva fotografii cu prezentul veteran...

... şi viitorul...

regiei noastre de transport local.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu