luni, 20 august 2012

Au fost odată... „Transportoarele I.L.F.”

Sunt convins că-n rândul persoanelor care urmăresc acest blog există „martori” care îşi amintesc despre... remorcile I.L.F. utilizate în cursul anilor 80. Două la număr... 
La începutul penultimului deceniu al secolului trecut, în terminalul de la C.S.G., datorită unei defecţiuni electrice, prima remorcă a unui... „trio timişorean” a luat foc. Tot ce s-a putut face a fost decuplarea tractorului şi implicit a celei de-a doua remorci.
Din câte mi s-a spus, n-au fost victime; incidentul s-a petrecut cu puţin timp înainte de schimbul de ture de la combinat...
Remorca distrusă a fost transformată în remorcă „agricolă”pentru sacii şi navetele de legume şi fructe pe care I.L.F.-ul le trimetea în Piaţa Centrală; geamurile au fost acoperite cu table, uşile au fost modificate cu... „două batante pe role”.

Cel de-al doilea transportor pentru I.L.F. a luat nastere tot dintr-o remorcă Timiş - 2.

Nu au existat... „tractoare” tipice pentru plimbarea remorcilor modificate, dinspre I.L.F. spre Piaţa Centrală, Bariera Traian şi mai apoi, pentru retragerea... spre casă. Sarcina a aparţinut mereu Timiş-urilor gălăţene iar într-o vreme, favoritul meu, 74, a fost unul dintre titulari.
Nu am fotografii justificatoare (poate norocul îmi va zâmbi, cândva, din... pur interes!). 

De dragul amintirilor am realizat o schiţă clasică:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu