miercuri, 8 martie 2017

După ani şi ani...

Depoul nr. 1, Depoul Tatra sau „Depoul din Barieră” a fost construit pentru întreţinerea şi repararea primelor tramvaie care au circulat pe ecartament de 1435 mm: adică T3R-urile made in Czech Republic, nou nouţe, 50 de unităţi achiziţionate în trei loturi de către I.T.O. Galaţi la începutul anilor ’70. Cu ele a început marea dezvoltare a transportului public electric din urbea noastră...

Astăzi, depoul nr. 1 continuă să-şi desfăşoare activitatea pentru menţinerea în serviciu a eroilor electrici – Tatrele KT-4D şi Duewag-urile ZGT – care deservesc traseele rămase. Aici, trecutul şi prezentul formează un amestec ciudat, de ambiţie combinată cu nostalgie, un fel de arc peste timp ce cuprinde mai bine de patruzeci de ani de activitate ai transportului cu tramvaie...

Bijuteria depoului este o Tatra T3R, achiziţionată în anul 1971 şi utilizată până în a doua jumătate a anilor 2000. În prezent, aceasta a fost refăcută şi aşteaptă şansa de a fi expusă într-o locaţie potrivită din oraşul nostru unde să amintească despre cei aproape 40 de ani de serviciu T3R. Reamintesc faptul că Galaţiul a fost singurul oraş din România care a achiziţionat modelul Tatra T3R!


Gardianul” Depoului 1 provine din Dresda. A venit la Galaţi în a doua jumătate a anilor ’90, alături de „11 fraţi şi 4 cărucioare”. În prezent, au mai rămas... „3 fraţi şi 1 cărucior”.


Salonul trecutului” este locaţia care păstrează cele mai vechi amintiri despre tramvaiele care au fost găzduite de Depoul 1: piese şi echipamente, plăcuţe de trasee desfiinţate, „cărucioare” aflate în conservare şi, desigur, împăcarea cu natura.

Cândva, se lucra la foc automat pentru întreţinerea T3R-urilor iar liniile erau mereu ocupate. Astăzi... pe liniile acestea staţionează liniştite trei „cărucioare” pensionate: două Duewag-uri şi un B4D...










În halele rămase active, profesioniştii continuă să trateze tramvaiele ce necesită reparaţii. Se fac minuni. Şi sacrificii... Zi de zi!





Un comentariu: