Odata cu expansiunea
transportului public local asigurat cu tramvaie a anilor 70-80, o parte din
terminalele create au ramas active doar ca solutii de rezerva…
Extinderea
si implicit dezvoltarea grupului de cartiere Micro 38/39/40 a “impins”
terminalul de la “Casuta” la Comat. In dreptul Liceului Nr. 3, tramvaiele nu au
mai intors decat in conditii speciale pana in anul 2017, cand a fost redeschisa
linia 41 (Micro 40 – C.S.G.). Odata cu suspendarea acestei linii in luna
decembrie a anului 2018, terminalul ramane o solutie de rezerva pentru
tramvaiele ce se deplaseaza in nordul orasului.
Infiintarea unitatilor industriale de pe
strazile George Cosbuc si Stefan cel Mare aveau sa prelungeasca, din nou,
capatul de linie al tramvaielor, de acesta data din zona Comat la Cimitirul
Evreiesc. Terminalul de la Comat a ramas insa activ si serveste si astazi un
singur traseu de tramvai cu vechime: 44 (ex-4) Piata Centrala – Comat precum si
o forma scurta pentru traseul 39 (mai precis traseul 40: Comat – Micro 19).
La mijlocul
anilor 80 , odata cu inceperea lucrarilor de consolidare efectuate la viaductul
care uneste orasul de Combinatul Siderurgic, a fost infiintata bucla de
intoarcere a tramvaiului pe Magistrala C.S.G. Bucla respectiva avea sa fie
reactivata dupa aproape trei decenii, si tot datorita unui alt set de lucrari
de mentenanta efectuate la acelasi viaduct. In anul 2016, debutul traseului 2 (Liceul
Nr. 9 – Piata Centrala) a deservit pentru aproximativ doua luni acest terminal
iar ulterior, lucrarile de infrastructura ce au eliminat linia de tramvai de pe
strada Anghel Saligny precum si incapacitatea amplasarii unui macaz in Piata
Energiei care sa asigure legatura directa a tramvaielor din strada
Siderurgistilor pe strada Basarabiei, a facut ca terminalul de la marginea
viaductului sa devina… ocol intermediar pentru traseele ce deservesc Piata
Centrala: 7 (Micro 19 – Piata Centrala) si 44 (Comat – Piata Centrala).
Din multitudinea de trasee operate de
mijloacele de transport public local electrice pe sine, au ramas doar trei. O
mare parte din infrastructura corespunzatoare si implicit a rutelor de rezerva
a fost desfiintata. Cum s-a ajuns aici?! De fiecare data cand candidatii la
Primarie au promis extinderea transportului electric cu troleibuze care sa
inlocuiasca “batranescul tramvai”, nu s-a intamplat nimic… Doar minciuni scrise
ca sa fie scrise pe fluturasii electorali. Iar rezultatele sunt pe masura: In 1992, la trei
ani dupa Revolutie, aveam 25 de trasee de tramvai si 2 trasee de troleibuz.
Astazi, 2019, la aproape 30 de ani dupa Revolutie, avem… 3 trasee de tramvai si
2 trasee de troleibuz.
Foto: Tatra KT-4D 1333 in terminalul de la Comat, deservind traseul 44
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu