sâmbătă, 22 februarie 2020

Cu troleibuzul printre competenta de ieri si bufoneria de azi

Anul 1984 avea sa aduca - in ceea ce priveste transportul public local de persoane - prima discutie privitoare la introducerea troleibuzului in Galati. Timp de 4 ani, s-a discutat si analizat IN MOD COMPETENT si pe fundalul costurilor privitoare la carburant despre extinderea transportului electric. Amintesc ca lucrarile pentru reteaua de troleibuz au inceput in anul 1988 iar primele 7 troleibuze au iesit in PROBE in luna august a anului 1989 (lotul 201 - 207). 
Desigur ca in acele vremuri nu exista atata birocratie si incompetenta printre alesii urbei. 

In anul 1985, conform materialului postat mai jos, existau trei propuneri privitoare la extinderea retelei de tramvai: 

-legatura catre Poarta Nord a C.S.G.-ului, legatura realizata ulterior;
-legatura dintre Gara C.F.R. si Gara Fluviala, realizata si inaugurata in anul 1986;
-legatura spre Vanatori, propunere amanata si ulterior abandonata in favoarea unei decizii mai pretentioase: realizarea unei cai de rulare pentru tramvaie pe dig, intre Galati si Braila.

Pentru troleibuze, se propunea:

-legatura dintre cartierul Micro 19 si Parcul C.F.R., legatura realizata si activa si astazi;
-legatura dintre cartierul Tiglina III si Parcul C.F.R., realizata si ea si - de asemenea - activa si in prezent;
-legatura cu cartierul Port pana la Gara Fluviala, propunere abandonata, reluata ulterior pentru mutarea terminalului catre I.L.T.G, si anulata din nou la inceputul anilor 90 datorita fluxului de calatori aflat in continua scadere;
-legatura cu cartierul Siret, propunere amanata si anulata dupa Revolutie.

Amintesc faptul ca din anul 1992 si pana in prezent, reteaua de troleibuz nu a mai suferit nici o extindere desi pe plan mondial se militeaza pentru transportul ecologic. Daca tramvaiul a pierdut si pierde teren, troleibuzul a avut mai multe sanse de extindere pe parcursul mandatelor de primari care s-au perindat pana acum la conducerea orasului. In anii 2018 - 2019 au existat doua propuneri de bun simt, venite din partea Transurb si neonorate de Primarie ca deh... cand n-ai cu cine, n-ai ce face:

-extinderea retelei de troleibuz pe bulevardul Dunarea;
-extinderea retelei de troleibuz de la Parc C.F.R. in Bariera Traian.

Din pacate, oamenii de calitate lipsesc iar sedintele dintre Compartimentul de Transporturi din Primarie si reprezentantii de la Transurb sunt doar o pierdere de timp in ceea ce priveste extinderea transportului electric cu troleibuze. Pierdere de timp "sponsorizata" de contribuabili. Pe bune acum, sunteti atat de incompetenti incat sa aprobati extinderea unei retele de troleibuz pe 6 stalpi mari si lati?! 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu