La sfarsitul anilor '70, tramvaiele ajungeau in cartierul Aeroport, pe linii noi, de ecartament 1435 mm. Au trecut, de atunci, aproape 40 de ani, timp in care tramvaiele au continuat sa asigure transportul calatorilor catre cartierele din partea de nord a orasului insa... pe aceleasi sine vechi, de multe ori peticite, rectificate si sudate de angajatii Sectiei 3 Tramvaie (actualmente Sectia Transport Electric a S.C. Transurb S.A.). Despre acesti angajati nu am decat cuvinte de lauda intrucat s-au efectuat mereu verificari la calea de rulare si au intervenit cu promptitudine ori de cate ori a fost necesar.
Insa uzura celor 40 de ani de activitate a transportului electric cu pantograf din Galati isi spune cuvantul. Si incidentele nu au intarziat sa apara. Printre acestea, amintesc doar trei, cu ecou in presa locala:
-anul 2005: tramvai deraiat in zona "Doua Babe". Tramvaiul a parasit calea de rulare si a intrat pe sensul opus de deplasare;
-11.04.2018: deraiere in dreptul Liceului Nr. 3;
-26.04.2019: deraiere pe str. 1 Dec. 1918. Tramvaiul a ajuns pe suprafata carosabila destinata autoturismelor.
Despre modernizarea liniilor de tramvai din Galati au existat promisiuni inca din prima jumatate a anilor 2000 si, ce este drept, o parte aveau sa se concretizeze dupa aproape un deceniu de asteptari - precum tronsoanele Micro 19 - Str. Otelarilor - Str. Frunzei - Str. Ghe. Asachi sau Piata Centrala - Baia Comunala - intersectia strazilor Basarabiei cu Cosbuc. Acum se lucreaza la tronsonul nordic, format din strazile Siderurgistilor - 1 Dec. 1918 - Henri Coanda si Bld. George Cosbuc.
In prezent, tramvaiele stau "acasa". Si desi, dupa modernizare, vor ramane cele 3 trasee clasice (7, 39 si 44), intoarcerea transportului electric cu pantograf este asteptata cu drag.
După modernizarea liniei de tramvai traseele 7 și 44 vor mai circula la liceul 9
RăspundețiȘtergere