marți, 17 mai 2011

Un traseu, o amintire

Este vorba despre... experimentul 23 care nu s-a putut bucura de longevitate. Dacă ar fi să privim în istoricul traseelor locale din Galaţi, 23 a beneficiat de trei forme nefericite (care nu prea s-au bucurat de clienţi). Ultima încercare a fost propusă de gălăţeni şi înfrânată de privaţi sau... mai precis de organizarea urbană din mai, 2010, care a făcut ca linia privată 84 să se impună prin frecvenţă. 23-ul o avea de patruzeci de minute iar ruta sa aproape se suprapunea peste cea de maxi-taxi... Aşadar, ce nebun ar sta minute în şir la un autobuz când poate sta de patru sau chiar de cinci ori mai puţin optând pentru serviciile private, mai ales atunci când ieşi cu sacoşele pline de la REAL?!
Voi recunoaşte că 23 a avut şi zile bune... mai precis în perioada sărbătorilor. Îmi amintesc că anul trecut a fost necesară introducerea DAB-urilor pentru a face faţă mulţimii care intra sau părăsea REAL-ul...
Prin urmare, ajung la două concluzii care poate ar face ca 23-ul să se aprindă din nou pe afişajele mijloacelor de transport ale Transurb-ului:
-modificare de itinerar care să nu se suprapună într-un procent semnificativ cu traseele privaţilor (poate ceva de genul REAL – INTFOR);
-modificare de frecvenţă (40 de minute parcă te îndeamnă să iei maxi-taxi şi nu autobuzul!).
De fiecare dată când ajung la REAL privesc la staţia care a fost amenajată pentru călători, chiar în parcarea K a hypermarketului; culmea ironiei, staţia are un aspect total diferit de cele clasice, răspândite prin oraş: aici avem 10 locuri, probabil pentru cei dispuşi s-aştepte autobuzul pentru aproape trei sferturi de oră. Cândva toate acestea erau ocupate... Acum, la frecvenţele privaţilor de la 62 şi 84, aşteptarea se dovedeşte, în majoritatea cazurilor, inutilă... Deh, amprentele trecutului par exces de zel pentru prezent.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu